“Ondernemerschap staat bij ons voorop”, zegt Rob Peters, CEO van Handpicked agencies. “Ieder bureau heeft zijn eigen directie en de vrijheid om zelf zijn eigen koers te varen. Om klanten op de lange termijn succesvol te maken, is vaak wel een samenspel van diverse expertises nodig. Waar mogelijk vliegen onze labels vraagstukken dan ook vanuit de breedte aan. Door onderling samen te werken worden precies die specialisten ingeschakeld die onmisbaar zijn voor duurzaam succes.”
Handpicked agencies gebruikt onder andere methoden uit het scaled agile framework om de samenwerking tussen de labels, de klant en eventuele derde partijen te stroomlijnen. “Het valt me op dat binnen onze teams de neuzen altijd dezelfde kant op staan”, zegt Bart van der Heijden, online-marketingtrainee bij Fingerspitz. “Dit zorgt ervoor dat we focus hebben en tot mooie creatieve kruisbestuivingen komen.”
Ranglijst
Handpicked agencies scoort dit jaar als groep een hoge positie in de Emerce 100. Daarnaast hebben ook zes van de negen agencies een mooie notering behaald. “Bluebird Day, E-sites, IN10 en Fingerspitz zijn zo’n beetje vaste waardes in de Emerce 100”, zegt Peters. “Voor Boldly XR en TDE is het de eerste keer dat ze de ranglijst halen. Mede dankzij de onderlinge samenwerking binnen onze groep zijn deze twee bureaus uitgegroeid tot toppers binnen hun vakgebied. Het is daarbij leuk om te vermelden dat Boldly XR is opgestart door een student die binnen ons Handpicked Lab de eerste experimentele AR- en VR-producties heeft opgezet. Zo starten we dus ook nieuwe agencies op vanuit nieuwe specialismen, maar vooral vanuit passie voor nieuwe technologie.”
Jong talent
“Binnen Handpicked agencies ervaar je de gemoedelijke sfeer van een klein bureau”, zegt Peters. “Je kunt hier gewoon jezelf zijn en iedereen aanspreken als je een vraag hebt. Tegelijkertijd biedt onze groep de slagkracht van een groot bedrijf. Alles is tot in de puntjes geregeld, van arbeidsvoorwaarden tot teamuitjes. Ook werk je altijd met de nieuwste technologieën en help je mee aan het realiseren van toffe projecten voor aansprekende klanten.”
Momenteel stoomt Handpicked agencies jong talent klaar om samen invulling aan Web 3.0 te geven. De groep heeft hiervoor al verschillende initiatieven ontplooid, bijvoorbeeld op het gebied van Roblox, Decentraland en Mozilla Hubs. Met Momentible.io is een concept gelanceerd dat non-fungible tokens (NFT’s) heeft ontwikkeld voor PSV en topsporters als Wout van Aert en Eliud Kipchoge. “Ik vind het heel inspirerend om hieraan bij te dragen”, zegt Nigel Ridderhof, immersive experience developer bij Boldly XR. “Wat het extra bijzonder maakt, is dat ik binnen de vertrouwde Handpicked agencies-omgeving samenwerk met collega’s van andere labels. Met zijn allen staan we veel sterker om onze klanten de wonderen van de nieuwe digitale wereld te laten zien én voelen.”
‘Je werkt hier mee aan toffe projecten voor aansprekende klanten’
Carrière
“We hechten veel waarde aan de ontwikkeling van onze medewerkers, zowel technisch als persoonlijk”, zegt Peters. “We bieden dan ook een uitgebreid opleidingsprogramma, waarin je als medewerker zelf je traject uitzet. Om kennisdeling tussen onze agencies te faciliteren, hebben we Handpicked Squads opgezet. Hierin werken diverse experts samen aan thema’s die ze leuk vinden, zoals CRO, duurzaamheid en NFT’s. Zo kun je je talent versneld ontwikkelen en uitgroeien tot een van de beste specialisten in je vak.”
Medewerkers kunnen binnen de groep ook doorstromen naar een ander bureau om zich in een nieuw specialisme te bekwamen. “Zo kun je veel verder reiken dan normaal: de sky is hier echt de limit”, zegt Jennifer van Vugt, interaction designer bij IN10. “Ik zie hier dan ook een lange carrière voor me.”
Nieuwe agencies
Het hoofdkantoor van Handpicked agencies bevindt zich in Breda, de stad waar de groep is opgericht. De afgelopen jaren zijn daar vestigingen in Eindhoven, Rotterdam en Amstelveen bij gekomen. “We willen nog steeds groeien, maar niet vanuit een financieel gedreven strategie”, zegt Peters. “Ondernemerschap, betrokkenheid bij klanten en een langetermijnontwikkeling staan voorop. We voegen alleen agencies toe die deze visie onderschrijven. En die over een expertise beschikken die we zelf nog niet in huis hebben. We willen ons graag nog op een aantal domeinen, zoals creative production en data science, versterken. We zijn ervan overtuigd dat deze specialismen ons helpen om nog mooier en impactvoller werk te leveren. Uiteindelijk is het ons daar om te doen: we houden immers van ons vak.”
- Emerce 100-2022
- Marco Mulders
- Charles Poorter
- Download artikel