Raymond van Cleef is strategy director en mede-oprichter van strategisch ontwerpbureau AlienTrick uit Hengelo. Hij en de andere ‘Aliens’ vierden Valentijnsdag dit jaar onder meer met een nieuwe website, nieuwe socials en de pay-off ‘We inspire…’ “Niet dat we nu pas zijn begonnen met inspireren hoor”, vertelt Van Cleef lachend. “We proberen altijd te inspireren en worden zelf ook graag geïnspireerd. Inspiratie is dan ook vooral een wisselwerking. Als wij prettig en kwalitatief met onze opdrachtgevers samenwerken, raken we geïnspireerd door hun bedrijf, hun concept, hun producten en hun mensen. Dat zet ons weer in onze kracht om hen persoonlijk te inspireren, zodat ze hun doelstellingen zo goed mogelijk kunnen behalen. Daarom vinden we het echt heel belangrijk dat er een klik is. Die klik is er al jaren met Philips, Harman Kardon en LG. Maar ook met meer lokale organisaties zoals het Twents Poppodium en de gemeente Venray. Duurzame relaties dus, daar krijgen wij pas energie van! Toegevoegde waarde kun je immers pas bieden als je je klant echt goed kent.”
“Wij inspireren onze opdrachtgevers door hen te betrekken in elke fase van het ontwerpproces. Daarbij gaat het er vooral om dat we bijdragen aan hun doelstelling. Onze bijdrage moet meetbaar en toetsbaar zijn, maar ook modulair en flexibel, zodat we op basis van tussentijdse resultaten onderdelen van een opdracht kunnen aanpassen. We willen de doelgroep op het juiste moment echt raken.”
“We hebben de markt de afgelopen 23 jaar al een paar keer zien veranderen, maar de grote gemene deler is nog altijd betrokkenheid bij de opdrachtgever. Die zorgt voor een prettige werkrelatie en voedt onze passie en ons plezier in het vak.”
- Emerce 100-2022
- Josee Koning
- Download artikel