De Tribal Internet Group bestaat 15 jaar en ondersteunt ruim 1500 bedrijven bij het behalen van hun online doelstellingen. In die 15 jaar hebben alle Tribal dochterbedrijven (Tribal, Easy, ADchieve) een continue inhoudelijke kwaliteitsslag weten te maken. Het resultaat is een verbreding en verdieping van online marketing.
“De verbreding houdt een totaalbenadering in”, zegt CEO Frank Trienen. “Online marketing, communicatie en service vormen één geheel. We gaan voor totale betrokkenheid met onze opdrachtgevers.” Nu horen internetstrategie, conversieoptimalisatie en zoekmachinemarketing tot de standaard dienstverlening van de groep.
De experts van Tribal streven ook naar inhoudelijke verdieping en kijken verder dan hun eigen specialisme. Daardoor zijn zij met recht online marketing consultants. In de relatie tussen klant en consultant hoort bovendien een hoge mate van flexibiliteit. Kansen worden proactief opgepakt en verzilverd. Tribal zag vroeg in dat digitale vindbaarheid belangrijk is voor succesvol zakendoen via het web. “Wij bieden onze klanten internetmarketing van start tot finish”, legt Trienen uit. “Wij onderzoeken waar klanten het meeste rendement kunnen halen en toetsen de resultaten. En deze totaalaanpak is pas rond als organisatie, strategie, invoering en communicatie op elkaar en op de markt zijn afgestemd.”
De Tribal Internet Group is sterk in conversieoptimalisatie en zoekmachinemarketing. Het bedrijf onderzoekt doorlopend waar meerwaarde voor klanten kan worden behaald. Soms met derde partijen, vaak met slimme tools. “We laten tools ontwikkelen om processen te automatiseren”, zegt Trienen. “Dit drukt de online marketingkosten voor onze klanten en ze winnen kostbare tijd.” Tribal heeft betrokkenheid hoog in het vaandel staan.
- Emerce 100 - 2015
- René Moscou