Online consument steeds kritischer

iO helpt organisaties om een perfecte gebruikservaring te creëren voor de veeleisende online gebruiker en consument. Het agency onderscheidt zich door zijn brede expertise, van communicatie tot digitale transformatie en geïntegreerde partnerships die het met klanten aangaat. “Onze campussen zijn creatieve broedplaatsen van kennis en talent.”

Online consument steeds kritischer

Onze wereld digitaliseert steeds sneller, zeker sinds we na de uitbraak van COVID-19 massaal online zijn gaan werken én shoppen. Met als gevolg dat mensen kritischer over hun online ervaring zijn geworden, ziet CEO Pieter Janssens van iO. “Bij een online bestelling verwachten mensen meteen een bevestigingsmail en liefst nog dat het pakketje dezelfde avond wordt geleverd. Bij het indienen van een vraag of klacht aan het e-loket van een overheid willen burgers direct via het kanaal van hun keuze worden geholpen. En als consumenten op Google niet meteen de juiste informatie vinden, haken ze gelijk af. De online ervaring is echt leidend geworden in de beslissing die mensen nemen. Sterker nog, in plaats van de tarieven bepaalt de digitale interface steeds vaker of consumenten met een bank in zee gaan of niet.”

Toekomstbestendig

Willen bedrijven en overheden ook in de toekomst relevant zijn, dan moeten ze digitaal excelleren. iO helpt organisaties een perfecte gebruikservaring te creëren voor kritische digitale consumenten en eindgebruikers. Janssens: “We bouwen merken en verbeteren digitale ecosystemen als webplatformen, apps en e-commerce-omgevingen. Ook helpen we onze klanten om slim te groeien en zich toekomstbestendig te maken. Als deskundig en ervaren agency inspireren en begeleiden we de boardroom van onze klanten bij het uittekenen van een digitale langetermijnstrategie. Vervolgens helpen we de klant om de transformatie op alle niveaus te implementeren, zodat er ‘cross-silo’ wordt samengewerkt aan digitale initiatieven. Met als resultaat dat onze opdrachtgever groeit en toekomstbestendig wordt.”

Wendbaar

iO beschikt binnen de Benelux over ruim 1500 experts op het gebied van strategie, creatie, content, marketing en technologie. “Per opdrachtgever stellen we één team samen dat alle competenties bevat die nodig zijn om aan de behoefte van de eindgebruiker te voldoen”, zegt Janssens. “Een opdrachtgever hoeft dus niet langer meerdere agentschappen in te schakelen en te managen. Dit bespaart hem kosten, maar vooral tijd: die enige resource die we niet kunnen kopen, maar die wel grotendeels de concurrentiepositie van een bedrijf bepaalt. Dankzij onze aanpak wordt een klant wendbaarder en brengt hij sneller een nieuw idee, platform of campagne naar de markt.”

Partnerships

Janssens benadrukt dat iO de ambitie heeft om langdurige partnerships met klanten aan te gaan. “We willen graag aan meerdere projecten werken – in nauwe samenwerking met de klant. Daarom stimuleren we dat ook een aantal werknemers van onze opdrachtgever zich bij ons team aansluit. In zo’n hybride team ontstaat synergie en een krachtige vorm van cocreatie. En leren we een klant, diens business en branche tot in detail kennen. Dit is de beste manier om met innovatieve, verrassende en verrijkende oplossingen te komen. Zo worden we samen succesvol.”

‘We helpen organisaties een perfecte klant- en gebruikservaring te creëren’

Campus

iO beschikt over een campus in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven. In België vind je iO in Antwerpen, Gent, Herentals en Brussel. “Bij iO heerst de creatieve en gemoedelijke sfeer die je ook op een campus vindt”, zegt Janssens. “Tevens staat het woord campus symbool voor onze openheid. Op iedere campus worden per jaar zo’n veertig gratis toegankelijke events georganiseerd, zoals seminars. De bezoekers zijn een mix van onze eigen medewerkers, maar ook van studenten en mensen van andere agencies en van bestaande en potentiële klanten. De events zijn bedoeld om hen te inspireren en om meer digitale kennis op te doen. Het is onze ambitie om de events binnen afzienbare tijd aan te vullen met een open platform. We willen immers niet alleen onze klanten, maar ook onze maatschappij digitaal slimmer maken.”

Quality time

iO is continu actief met het werven en ontwikkelen van talent. “Onze campussen zijn ideale broedplaatsen om naar een hoger niveau te groeien, zowel professioneel als op menselijk vlak”, zegt Janssens. “Bij iO treft je andere leergierige talenten, zodat je elkaar inspireert en van elkaar leert. Niet onbelangrijk: je werkt hier aan coole, uitdagende projecten in een relaxte en mensgerichte omgeving. Iedere campus beschikt over faciliteiten als een (afhaal)restaurant en strijkservice. Hiermee willen we onze medewerkers een deel van het huishoudelijke werk uit handen nemen, zodat ze na een dag hard werken ’s avonds meer ruimte voor qualitytime hebben.”

Handen uit de mouwen

Talent samenbrengen

Recente stories