“Wij willen bij elk project de business van onze klanten doorgronden om met die kennis de voor hun beste logistieke oplossing te ontwerpen en te bouwen”, zegt Govert Hamers, CEO van Vanderlande. “Door onze klanten daadwerkelijk te ondersteunen bij de continue verbetering en effectiviteit van hun processen en prestaties zijn we in staat extra waarde toe te voegen aan hun concurrentiepositie.” Dat kan alleen maar door de best mogelijke geautomatiseerde logistieke systemen te leveren. Vanderlande levert geen standaardtoepassingen, maar speciaal op de behoeften van de klant toegesneden totaaloplossingen.
Vanderlande heeft altijd de business van hun klanten voor ogen. De laatste jaren hebben dan ook een enorme groei laten zien in de vraag naar de klantenservice. “Luchthavens, pakketbezorgers en distributiecentra kiezen voor ons vanwege ons uitstekende trackrecord en onze betrouwbaarheid”, beklemtoont Hamers. Alle technologie en software wordt in eigen huis ontwikkeld, zodat het bedrijf snel en adequaat kan reageren als een klant bijvoorbeeld iets aan de systeemspecificaties verandert. Bovendien bieden schaalgrootte en wereldwijde aanwezigheid extra voordelen. Vanderlande is vertegenwoordigd op alle continenten en actief in meer dan 100 landen. Hamers: “Onze Customer Centers bevinden zich altijd dicht bij de klant, zodat wij lokale kennis kunnen combineren met expertise en ervaring van overal ter wereld.” Vanderlande zit in het hart van de operatie van de klant.