Mede door de digitale transformatie heeft (e-)fulfilment zich de afgelopen jaren flink ontwikkeld. “Traditionele fulfilmentdienstverlening is een commodity geworden”, vertelt CEO Marcel Winkelman. “Een betrouwbare levering met late cut-offtijd, een efficiënte retourlogistiek; daar onderscheidt een (web)winkel zich eigenlijk al niet meer mee. Wat veel bedrijven echter nog over het hoofd zien, is dat de aflevering van een bestelling een belangrijk touch point is in de customer journey. Je kunt een klant al een wowmoment bezorgen nog voor hij zijn bestelling heeft uitgepakt. Bijvoorbeeld met een aantrekkelijke verpakking of met in-packcommunicatie om een vervolgaankoop te triggeren. Pondres helpt bedrijven om hun fulfilment zodanig in te richten, dat deze leidt tot een hogere conversie.”
‘Onze fulfilment leidt tot impactvolle contactmomenten en een hogere conversie’
Totaaloplossing maakt uniek
Als een van de weinige bedrijven in Nederland huisvest Pondres klantcommunicatie en fulfilment onder één dak. Winkelman: “We kunnen deze specialismen afzonderlijk aanbieden, maar ook als totaaloplossing. De meeste van onze klanten kiezen voor het laatste, omdat ze de synergie tussen beide snappen en ontzorgd willen worden. De basis voor onze dienstverlening is de waardevolle data die onze opdrachtgevers van hun klanten hebben. Door deze klantinformatie optimaal in te zetten, helpen wij onze klanten om de juiste boodschap op het juiste moment en op de juiste manier aan hun individuele eindklant aan te bieden. Fysiek, digitaal of omnichannel. Met diezelfde data geven we de levering van de bestelling meer impact; een contactmoment dat vaak onderschat wordt.”
Meer conversie door hyperpersonalisatie
Pondres is vooral werkzaam voor bedrijven in het mkb+-segment. “Zij hebben vaak niet de menskracht om het maximale uit de customer journey te halen”, zegt Winkelman. “Pondres kan het gehele klantcommunicatieproces en zeker ook het logistieke proces verzorgen. Wat ons uniek maakt, is dat we aan dit proces waarde toevoegen door de verpakking en inhoud te personaliseren. Dit verbetert de beleving en loyaliteit van klanten, waardoor onze opdrachtgevers hun conversie zien groeien. Iedere fase in de customer journey levert natuurlijk weer nieuwe data en inzichten op. Daarom zet Pondres het liefst in op een langdurige samenwerking en cocreatie. Zo slagen we erin de ambities van onze opdrachtgevers keer op keer waar te maken.”
Als onze klanten tevreden zijn, zijn wij dat ook
- Emerce 100 - 2020
- Marco Mulders
- Maarten de Kok
- Download artikel