JAN© is in 2005 ontstaan uit een fusie van twee kantoren. Het is een informele no-nonsense organisatie die met beide benen op de grond staat en de ondernemer centraal stelt. “Een ondernemer kan niet zomaar zijn verhaal kwijt bij een bank, leverancier, klant of medewerker”, vertelt algemeen directeur en partner Pieter Mul. “Toch heeft hij of zij er behoefte aan om terug te kunnen vallen op een reismaat. Iemand die in alle rust luistert, op wie je kunt vertrouwen en die je helpt om je droom waar te maken. JAN© vervult die rol van sparringpartner.”
‘JAN© vervult de rol van sparringpartner’
Ontzorgen
JAN© ondersteunt ondernemers met een breed scala aan diensten in iedere levensfase van hun bedrijf. “Daaronder vallen klassieke services als administratie met een hoge mate van digitalisering, belastingen en accountancy”, zegt Mul. “Maar we bieden ook advies over HRM, pensioen, overnames en waarderingen en juridische zaken. Ook helpen we ondernemers om het optimale uit hun bedrijf te halen. We leveren relevante managementinformatie en denken mee over hoe het beter kan. We besteden veel aandacht aan de kwaliteit en ontwikkeling van onze dienstverlening.
We hebben onder andere een team dat de ontwikkelingen op het gebied van software op de voet volgt. Laatste ontwikkeling daarin is het introduceren van HRM-software bij cliënten. Dit helpt hen om hun HRM zo efficiënt en effectief mogelijk in te richten.”
Beleving en kwaliteit
‘Op JAN© kun je rekenen’ is de slogan van de organisatie. Volgens Mul geldt dit naar klanten, maar ook naar de mensen die voor JAN© werken. “Betrokken, dichtbij, stimulerend: we zijn het ook naar elkaar. We hebben geen overwerkcultuur, maar als het nodig is om een extra inspanning te leveren voor de klant, dan doet iedereen dat graag. Binnen JAN© bieden we voldoende mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen, zowel vakinhoudelijk als op menselijk vlak. Veel van onze bijna 170 medewerkers nemen samen deel aan sportactiviteiten, zoals de Dam tot Damloop en Holland4ALS van de Stichting Zoalsjan. Dit versterkt de sociale samenhang binnen JAN© en zorgt ook nog eens voor fitte collega’s.”
Sinds zijn oprichting is JAN© probleemloos door alle toetsingen op interne processen en kwaliteit gekomen. “Ik ben er trots op dat we kwaliteit niet alleen hoog in het vaandel hebben staan, maar dat de audits keer op keer bewijzen dat JAN© ook echt goed presteert”, zegt Mul. “De komende jaren zullen we onze succesvolle strategie voortzetten en blijven ontwikkelen. Onze werkwijze sluit immers precies aan bij wat onze klant wil.”
Ondernemen is mensenwerk
- MT1000 - 2018
- Marco Mulders
- Sebastiaan Westerweel
- Download artikel