“DAS had en heeft een duidelijke missie: het recht toegankelijk maken voor iedereen”, zegt Hanneke Jukema, algemeen directeur DAS. “In een maatschappij die juridificeert hebben klanten bewust en onbewust steeds vaker met wet- en regelgeving te maken. Heb jij je weleens afgevraagd waar je allemaal ja tegen zegt als je de nieuwe voorwaarden van Facebook accordeert? Juridische dienstverlening gaat allang niet meer puur over het oplossen van geschillen, maar ook over het voorkomen ervan.”
‘DAS binnen handbereik; zo zijn we die klantgerichte, juridische dienstverlener’
De klant in de regierol
Jukema: “De manier waarop klanten informatie zoeken en geholpen willen worden is drastisch veranderd. De persoonlijke benadering blijft essentieel. Behalve in vakkennis investeren we veel in soft skills. Dit zie je terug in een hoge Net Promotor Score van +50 voor onze juridische adviesdesk. Maar klanten willen ook even snel kunnen chatten of appen met een jurist, of zelf aan de slag. Wie komt er tegenwoordig nog ‘ontgoogeld’ bij de huisarts? Klanten willen meteen weten waar ze aan toe zijn.
Op onze vernieuwde website kun je daarom 24/7 terecht. Voor tips en voor antwoord op veelvoorkomende juridische vragen en daarnaast kunnen klanten zelf aan de slag met voorbeeldcontracten en -brieven. Binnenkort lanceren we een intelligente chat waarmee klanten 24/7 inzicht krijgen in hun juridische positie. Investeringen in digital en data zijn randvoorwaardelijk om nieuwe toegevoegde waarde voor onze klanten te realiseren.”
Focus op preventie
“We zijn er voor iedereen – verzekerd of niet verzekerd. Ook zien we een verschuiving van onze dienstverlening richting preventie. Dat vraagt om nieuwe businessmodellen. Business Club DAS is hier een voorbeeld van: een abonnementsmodel voor ondernemers voor juridische hulp in de dagelijkse praktijk. Even sparren over een zieke werknemer, een concurrentiebeding opstellen of de betrouwbaarheid van een leverancier checken: DAS helpt en voorkomt zo de kans op geschillen. DAS binnen handbereik; zo zijn we die klantgerichte, juridische dienstverlener.”
Klantgericht innoveren
“We zijn in transitie, waarbij de klant ons uitgangspunt is. Met agile werken en de toepassing van design thinking houden we de klantbehoefte in dit proces in het oog. Als marktleider moet je de energie en frisse blik van een start-up intern activeren. We leren iedere dag!”
- MT500 - 2018
- Fidessa Docters van Leeuwen
- Sebastiaan Westerweel