Alles wat de 140 medewerkers, ‘Routerianen’, doen, staat in het teken van de ongeveer 1600 partners – IT’ers, telecomspecialisten en installateurs – die de diensten van RoutIT veelal onder eigen label verkopen aan zo’n 500.000 eindgebruikers.
Dat RoutIT met 140 medewerkers zo’n grote markt kan bedienen, komt doordat diensten waar mogelijk worden gestandaardiseerd tot ‘bouwblokken’ waarmee de partners maatwerkoplossingen kunnen bouwen. RoutIT groeit hard in het aantal gebruikers én het aantal diensten en is daarom op zoek naar collega’s. Maar wat doen Routerianen zoal?
‘We standaardiseren ICT-diensten tot ‘bouwblokken’ voor maatwerkoplossingen’
Kennis
Patrick Klop kwam negen jaar geleden binnen vanuit Defensie zonder enige kennis van Voice over IP (VoIP) en is intern opgeleid. “Je hebt hier een heel open werksfeer”, vertelt hij. “Je kunt iedereen alles vragen. Zo bouw je steeds verder je kennis op.” Nu werkt Patrick op de VoIP-afdeling, waar ook mobiele telefonie onder valt. “Omdat VoIP vrij breed is, moet je best veel kennis hebben van diverse zaken”, vertelt Patrick. “Je moet netwerkkennis hebben en iets van software en apps weten.
Dat maakt mijn werkdag heel afwisselend en erg uitdagend: de tickets en technische vraagstukken zijn nooit hetzelfde. Ons telefonieplatform draait op basis van SIP, een protocol waar ICT-opleidingen momenteel nog weinig aandacht aan besteden. Daarnaast werk ik aan de ontwikkeling van toestelprofielen voor autoprovisioning. Dat maakt voor onze partner de oplevering sneller en makkelijk omdat hij automatisch de configuratie binnenhaalt.”
Automatiseren
“Wat wij ontwikkelen, heeft impact”, vertelt softwareontwikkelaar Jack Hage. “Daarom zorgen we ervoor dat we wat we maken ook goed doen. Kwaliteit is belangrijker dan de deadline.”
Jack kwam acht jaar geleden als stagiair binnen en is dichter bij zijn werk komen wonen. “We zitten met z’n dertigen op de developmentafdeling, waar we supporttools ontwikkelen en diensten en processen automatiseren. We zijn betrokken bij het hele ontwikkelproces van een dienst, samen met onze productmanagers. Dankzij onze domeinkennis kunnen we meedenken en samen de beste oplossing bepalen.”
Hage vervolgt: “Bovendien werken we nu aan een nieuwe selfservice-app voor de eindgebruiker, waarmee hij inzicht krijgt in zijn verbruik, en zelf abonnementen en gebruikersinstellingen van élk product kan aanpassen. Dat bespaart partners veel operationeel werk. Daarom betrekken we hen actief bij de ontwikkeling.”
Heb je vragen aan Jack of Patrick? Mail ons op jackenpatrick@routit.nl.
- Computable Career Guide - 2018
- Josee Koning
- Sebastiaan Westerweel
- Download artikel