‘Nachtrust as a Service’

Conclusion is al twintig jaar een ondernemende, puur Nederlandse IT-dienstverlener. Zij opereert vanuit een ecosysteem van – op dit moment – twintig gespecialiseerde IT-bedrijven. Afzonderlijk zijn ze actief in hun eigen markt en met elkaar helpen zij organisaties om digitaal te transformeren.

‘Nachtrust as a Service’

Sinds dag één is bij Conclusion het ontwikkelen, bouwen en implementeren van technologie onlosmakelijk verbonden met kennis van de klant, diens processen, markt en klanten, vertelt CEO Engbert Verkoren. “Daarom helpen we onze klanten vanuit een ecosysteem van verschillende bedrijven. De start-ups die we opzetten en de acquisities die we doen, doen we dan ook om inhoudelijke redenen. Dankzij de overname van Furore bijvoorbeeld, beschikken we nu over kennis van de primaire processen in de zorg waarmee we onze klanten in die sector nog beter kunnen helpen.”

Eigen gezicht

“Zo hebben onze twintig bedrijven elk een eigen expertise en vakmanschap, en hun eigen gezicht naar hun markt. Dat maakt ze wendbaar en ondernemend. Voor onze specialisten is deze opzet belangrijk. Zij werken binnen kleine community’s met vakgenoten, waarin ze ofwel puur op de technologie zitten, of juist meer op businessoptimalisatie, verandering of data-integratie. Ook binnen multidisciplinaire teams blijven zij binnen hun eigen omgeving met gelijkgestemden praten. En doordat we ons als Conclusion steeds beter kunnen meten met grote, internationale bedrijven kunnen zij ook losgaan op complexe projecten en grote klanten, die hun bedrijf zelf meestal niet op eigen kracht binnen kan halen.”

“Enerzijds verzorgen we digitale transformatie”, vertelt Verkoren, “waarbij we organisaties en businessmodellen digitaal transformeren. Anderzijds nemen we risicodragend de verantwoordelijkheid over het beheer.

Zo zijn we in september een partnership for life aangegaan met Royal FloraHolland. In het kader van ‘Nachtrust as a Service’ beheren we mede-risicodragend hun bestaande veilingsysteem en applicaties en we begeleiden daarnaast hun digitale transformatie.”

 

 ‘We hebben continu vakspecialisten nodig die ons uitdagen elke dag beter te worden’

Specialisten broodnodig

Conclusion kan als één bedrijf opereren en haar verschillende expertises bundelen om klanten optimaal te laten functioneren, aldus Verkoren. “Dat geeft ons een concurrentievoordeel: we denken vanuit het perspectief van de klant en diens klant, komen met multidisciplinaire oplossingen en opereren risicodragend dicht tegen de klant aan. We maken ons er medeverantwoordelijk voor dat de bedrijfskritische systemen van de klant 24/7 werken en zo een bijdrage leveren aan diens succes. Zo’n 65% van onze dienstverlening is op basis van een of andere vorm van resultaatverantwoordelijkheid, dus we zijn geen ‘urenhuis’; we groeien gestaag en zijn continu op zoek naar goede specialisten voor het leveren van onze dienstverlening.”

Recente stories