Catering & horeca

La Place vernieuwt met behoud van smaak, kwaliteit en gastvrijheid: een vertrouwd merk met een toekomstbestendige, duurzame koers.

Catering & horeca

La Place is voor alles een foodserviceformule waar gastvrijheid centraal staat. Met dank aan de medewerkers, zegt Managing Director Lucas van Schijndel. “Je komt veel medewerkers tegen die al lang bij de keten werken en echt een La Place-hart hebben.” Die loyaliteit is vooral te danken aan de inclusieve cultuur. “Er zijn veel opleidings- en doorgroeimogelijkheden, zowel binnen als tussen de vestigingen.”

Dankzij die bevlogen medewerkers en de duidelijke merkpositionering – sinds 1986 staat La Place voor vers en ambachtelijk bereid eten – is de publieke waardering voor het bedrijf groot. Tegelijkertijd blijft La Place zich vernieuwen. Zo speelt duurzaamheid een steeds nadrukkelijkere rol. “Groente wordt belangrijker in de gerechten, en dierenwelzijn en de herkomst van vlees, vis, zuivel en eieren spelen daarbij een belangrijke rol.” De recepten bevatten steeds minder zout, suiker en verzadigde vetten. Voedselverspilling wordt tegengegaan.

Ook wil het bedrijf relevanter worden voor een jongere doelgroep. Het is aantrekkelijk door persoonlijke acties. Van oudsher biedt La Pace veel mediterraans eten. Vroeger vooral uit Zuid-Europa, de laatste jaren vaak ook uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Ook werkt La Place samen met bekende koks, zoals tv-kok Nick Toet en barbecue-chef Jord Althuizen. Er is een Feel Good Club-app met spelelementen gekomen. Maar nog altijd geldt: “La Place is er voor iedereen, en we blijven ons richten op echt en lekker eten dat ter plekke wordt bereid.”

Recente stories