Stork kent een lange geschiedenis. Opgericht in 1868 heeft de onderneming bijna 150 jaar technische kennis en ervaring in huis. Het oorspronkelijk als machinefabriek begonnen bedrijf heeft zich ontwikkeld tot een onderneming die hoogwaardige industriële dienstverlening wereldwijd aanbiedt. Hierbij ligt de focus op onderhoud, beheer en de optimalisatie van de productiviteit van grote en complexe installaties en apparaten als turbines, elektromotoren en boilers, bij klanten in de olie- en gasindustrie, de chemie en energiesector.
Zelfstandig en gefocust
Het huidige Stork heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een gefocuste en zelfstandige opererende onderneming in de industriële dienstverlening. Stork’s ambitie is om de toonaangevende leverancier te zijn van gespecialiseerde diensten en innovatieve oplossingen om samen met klanten de productiviteit, integriteit, veiligheid en levensduur van installaties te verbeteren. “Kortom, Stork is weer Stork”, zegt Chief Executive Officer Arnold Steenbakker met nadruk. Stork heeft de kwaliteit en expertise in huis om klanten wereldwijd te bedienen en doet dat met veel klanttevredenheid. De onderneming heeft dan ook een zeer loyale klantenkring opgebouwd.
Potentie
Stork is een organisatie met veel potentie en mogelijkheden om door te groeien, en heeft een aantal uitstekende marktposities in groeimarkten. “Naast onze positie in Europa hebben we de nodige belangrijke posities opgebouwd in Zuid-Amerika, Australië en het Midden-Oosten voor verdere groei”, vertelt Pim Oomens, Chief Financial Officer bij Stork. “In de uitvoering van onze werkzaamheden hebben we te maken met complexe afspraken met klanten en leveranciers. We slagen er goed in om onze kennis en vaardigheden op de juiste manier in te zetten en gedisciplineerd te werk gaan. Daarbij houden we rekening met lokale gebruiken en regelgeving.”
Kwaliteit
“Het leveren van kwaliteit met de hoogste veiligheidsnormen is zeer belangrijk in de sectoren waarin we actief zijn, zoals de olie- en gassector. Stork wordt geassocieerd met kwaliteit”, stelt Steenbakker. “Dit houdt echter niet in dat we op onze lauweren kunnen gaan rusten. We blijven alles in het werk stellen om onze goede naam te bestendigen en uit te breiden.” Stork is organisch geëvolueerd tot een krachtige en solide speler in technische dienstverlening. Maar ook dankzij acquisities in het Verenigd Koninkrijk en Colombia is sprake van wereldwijde groei. “Onze lokale aanwezigheid maakt het mogelijk om sneller, efficiënter en adequater te reageren op de wensen en behoeften van klanten, terwijl we toch ook kunnen terugvallen op de expertise van medewerkers elders in de wereld”, vervolgt Steenbakker. “Onze schaalgrootte biedt aanzienlijke voordelen voor onze klanten en onze medewerkers.”
Kennis en toegevoegde waarde
“We zijn druk bezig om ons dienstenaanbod te verbreden, wat ook bijdraagt aan groei”, valt Oomens zijn collega bij. “We blijven investeren in nieuwe oplossingen, het trainen van onze mensen en het internationaal delen van kennis en expertise. Dit werpt duidelijk zijn vruchten af en dat zien we ook terug in de financiële resultaten van Stork.” Stork is met 13.500 werknemers wereldwijd actief bij klanten in meer dan 60 landen. “Door toegevoegde waarde te leveren gedurende de gehele levenscyclus van een installatie helpen we onze klanten om kosten te besparen, risico’s te beperken en om de prestaties van hun installatie te optimaliseren. Daarin zijn we sterk”, sluit Steenbakker af.
- René Moscou