i3 groep geeft advies en levert apparatuur en diensten aan organisaties voor het verwerken en opslaan van digitale informatie. i3 groep is een van de snelst groeiende IT-organisaties in Nederland. De drie i’s in de naam staan voor integrating information infrastructures.
“Wij leveren serveren storage-oplossingen”, vertelt algemeen directeur Henk van der Bruggen. “De opslag van data wordt steeds belangrijker: organisaties hebben een hoeveelheid gegevens die explosief groeit en complexer wordt. Binnen i3 groep is veel kennis aanwezig op het gebied van IT-infrastructuur, dus van gecombineerde serveren storage-oplossingen. Dat is vrij uniek in de Nederlandse markt en dat is ook wel gebleken, want in acht jaar tijd zijn wij naar 150 klanten gegroeid. Wij mogen gerenommeerde organisaties, zoals Achmea, de Belastingdienst, UMC St Radboud en Fortis, tot onze klanten rekenen, maar ook lokale overheden en ondernemingen binnen de branches industrie en handel. Zij kiezen voor ons omdat wij, naast het leveren van hardware en software, iets extra’s toevoegen aan de oplossing. Denk daarbij aan creativiteit, flexibiliteit, kennis en ervaring. Dat zijn kernwaarden die bij ons hoog in het vaandel staan.” i3 groep heeft een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Het is een onafhankelijk IT-bedrijf dat een respectabele marktpositie heeft verworven.
Continuïteit waarborgen
Van der Bruggen: “Onze missie is om een informatie-infrastructuur voor de klant te ontwerpen en te leveren waarmee hij nu én in de toekomst vooruit kan. Het gaat om de combinatie van hoge beschikbaarheid, goede beveiliging en beheer die de continuïteit van de organisatie waarborgt. Sleutelwoorden zijn server- en storageconsolidatie en virtualisatie, bepalend voor een moderne IT-infrastructuur en uitermate belangrijk voor de continuïteit van vrijwel iedere organisatie. Hoe complexer de uitdaging is, hoe leuker we het vinden. Wij stralen uit wie we zijn, wat zijn weerslag heeft op potentiële klanten. Neem bijvoorbeeld de gezondheidszorg: het eerste ziekenhuis hebben we twee jaar geleden als klant mogen verwelkomen, inmiddels hebben we twaalf ziekenhuizen als klant. Dat komt door onze gedrevenheid en de kennis die we hebben.”
Toekomstverwachtingen
Henk van der Bruggen is niet zo bang voor de huidige terugval van de economie. “Het beste kwartaal dat we hebben gehad, is het laatste kwartaal van 2008 geweest. Wij verwachten dan ook dat veel van de organisaties en instellingen waar wij langlopende contracten mee hebben de komende jaren nog grootschalig data opslaan. Storage is ‘recessieproof’. Wel verwachten we dat onze klanten voorzichtiger zullen zijn met investeren. Ook op ons zal dat effect hebben. Minder onstuimige groei biedt ons echter de gelegenheid om ons te concentreren op het verder verbeteren van de kwaliteit van i3 groep, waarbij de nadruk ligt op het behoud én de tevredenheid van onze klanten. Daar gaan we dit jaar hard aan werken.” De nabije toekomst ziet Henk van der Bruggen dan ook met vertrouwen tegemoet. “De opslag en consolidatie van data gaan onverminderd door, mede ingegeven door een toename in wet- en regelgeving. Wij willen daarop inspelen door onze klanten innovatieve concepten aan te bieden. Klanten hebben opslagvoorzieningen nodig. Het maakt hen niet uit waar die staan, als ze er maar van op aan kunnen dat de gegevens ergens staan, dat ze reproduceerbaar zijn, dat ze daarmee continuïteit gegarandeerd hebben – en dat voor de voordeligste prijs. ICT blijft ook op lange termijn een groeimarkt; organisaties zullen gaan werken met snelle centrale informatiebronnen, al dan niet door henzelf beheerd.”
CARE-filosofie
Henk van der Bruggen wil ook nog het belang van de CARE-filosofie van i3 groep benadrukken. “CARE staat voor Continuity, Availability, Reliability en Expertise. Onze dienstverlening is gebaseerd op het leveren van kennis en kunde op het juiste moment met de juiste inhoud. Wij hebben dat CAREservices genoemd. Dit zijn actieve diensten op het gebied van informatie-infrastructuur, bestaande uit: Solution CARE, waarbij performance en continuïteit worden gewaarborgd; CAREdesk, met als doel bewaking van informatie-infrastructuren; CAREbeheer, dat ondersteuning en kennis bij beheertaken biedt; en CAREtrainingen, zowel standaard- als maatwerktrainingen.” “De kunst van een relatie is haar in stand te houden”, aldus Henk van der Bruggen. “Die filosofie, waarin integriteit, respect en transparantie een belangrijke rol spelen, passen wij behalve op onze klanten, ook toe op onze medewerkers.”