Een van de grootste stijgers in de lijst – met stip, zou men vroeger zeggen – is SLTN, een van de grootste niet-beursgenoteerde ‘solution integrators’. Hun geheim? “Als er een issue is, kunnen wij razendsnel schakelen. Zo heeft de klant altijd bedrijfszekerheid.”
Innovatie is altijd de drijvende kracht geweest van TKH Group. Nu, dankzij de opkomst van AI, kunnen weer nieuwe softwaretoepassingen worden ontwikkeld, waarmee de klanten van dit bedrijf nog beter hun processen kunnen beheersen en betere producten kunnen maken.
BMW Financial Services Nederland zet vol in op duurzaamheid, maar op een positieve manier. De Carbon Tracker is daar een mooi voorbeeld van; een gloednieuwe app die je CO2-uitstoot eenvoudig inzichtelijk maakt en gedragsverandering stimuleert.
Wensink Automotive in Zwolle legt de lat voor zichzelf hoog. Over vijf jaar wil de onderneming 35% van de markt voor personenauto’s, 45% van die voor bedrijfswagens en 55% van de truckmarkt in Noordoost-Nederland bedienen, stelt de kersverse CEO Jorus Vos.
Facilitair dienstverlener CSU is een gezond familiebedrijf met een omzetgroei van 13% in het afgelopen jaar. Deze groei is belangrijk, maar duurzame inzetbaarheid van de medewerkers is minstens zo belangrijk. En dat geldt ook voor het klimaat. “Wij sturen strak op CO2-neutraliteit.”
Door de invoering van het nieuwe pensioenstelsel kan iemands pensioenuitkering straks per jaar verschillen. “Dit is niet voor iedereen acceptabel. Maar er is een oplossing”, zegt Lennaert van Anken, directeur buy-outs van verzekeraar Zwitserleven.
Samen met ’s werelds eerste ‘groene’ houtzagerij wil Staatsbosbeheer hout uit eigen bossen duurzamer verwerken. Het doel is om het bezaagde hout te gebruiken in de bouw. Zaagsel, schors en spaanders kunnen ook een circulaire hernieuwbare grondstof zijn voor biopolymere plastics.
Een beter woon- en werkklimaat voor onszelf en volgende generaties. Breman, een van Nederlands grootste installateurs, merkt dat het steeds vaker een voortrekkersrol mag vervullen in de verduurzaming van ons land. “We gaan voor de lange termijn en nemen graag onze verantwoordelijkheid. Daarvoor zoeken we samenwerking in én buiten de keten.”
Helemaal jezelf kunnen zijn op je werk. De vrijheid om initiatieven te starten. Jezelf ontwikkelen door goede coaching én een onbeperkt aanbod trainingen. Zo biedt VodafoneZiggo zijn medewerkers alle tools om positieve impact te maken. Voor de klant én de maatschappij.
Met de bezorging van meer dan twee miljoen pakketten op drukke dagen is DHL Parcel een van de twee grote pakketbezorgers van ons land. Toch ziet de consument DHL vooral als zakelijke partner. Met het sponsoren van de nationale vrouwenteams in voetbal, hockey, volleybal en handbal wil de logistiek dienstverlener hier verandering in brengen.
Vermaat Groep is in een paar decennia uitgegroeid tot Nederlands grootste catering- en horecaspecialist; door zich echt te verdiepen in klanten, service op hoog niveau en veel aandacht voor medewerkers. Algemeen directeur Rob Peters kijkt vooral vooruit: de toekomst moet vooral nog gezonder, duurzamer en spannender.
Als antwoord op de krappe arbeidsmarkt bouwde bandenfabrikant Apollo Tyres een hr-beleid met verschillende pijlers: innovatieve werving, digitalisering, veel interne ontwikkelmogelijkheden én een veilige, inclusieve omgeving. “Mensen hoppen niet voor iets meer geld tussen banen.”