Vermaat Groep is in een paar decennia uitgegroeid tot Nederlands grootste catering- en horecaspecialist; door zich echt te verdiepen in klanten, service op hoog niveau en veel aandacht voor medewerkers. Algemeen directeur Rob Peters kijkt vooral vooruit: de toekomst moet vooral nog gezonder, duurzamer en spannender.
Als antwoord op de krappe arbeidsmarkt bouwde bandenfabrikant Apollo Tyres een hr-beleid met verschillende pijlers: innovatieve werving, digitalisering, veel interne ontwikkelmogelijkheden én een veilige, inclusieve omgeving. “Mensen hoppen niet voor iets meer geld tussen banen.”
Nyenrode Business Universiteit staat bekend als een van de meest hoogstaande opleidingsinstituten van Nederland. Maar de reputatie kan nóg beter, vindt de universiteit, zeker als het gaat om de aandacht voor duurzaamheid.
Levenslang leren is een oplossing voor de uitdagingen op de arbeidsmarkt. Het structureel ontwikkelen van persoonlijke competenties en inhoudelijke kennis houdt je relevant en creëert ondernemerschap. Een drijvende kracht voor positieve verandering, vinden ze bij Schouten & Nelissen.
De offshore-windindustrie bouwt steeds grotere windmolens, omdat deze simpelweg efficiënter energie genereren. Dit kan alleen omdat er partijen zijn die de megazware onderdelen kunnen hijsen. Mammoet is een van de weinige bedrijven die dit soort klussen tot een goed einde brengt.
Medewerkers die zwaar werk verrichten in een distributiecentrum dat 24/7 draait hebben andere eetpatronen en -behoeften dan bijvoorbeeld partners van een advocatenkantoor. “Maar overal zien we een verschuiving in eetpatronen en daar speelt Albron op in.”
Adecco creëert duurzame personeelsoplossingen via werving & selectie, uitzenden en detacheren. Om de schaarste op de arbeidsmarkt tegen te gaan, zet Adecco in op training en maatwerk. “Door talentvolle mensen te helpen groeien, ontwikkelen we tegelijkertijd onze opdrachtgevers.”
In vijf jaar tijd verdubbelde het aantal medewerkers van de internationaal opererende Microsoft-partner HSO naar 2800. De recente overname van Motion10, gespecialiseerd in Microsoft-cloud en data & AI, brengt een ijzersterke combinatie van twee marktleiders. “Als één partij ontwikkelen we de hele MS-cloud voor klanten, van strategie tot implementatie en beheer.”
’s Lands grootste onafhankelijke mediabureau maakt zich op voor een nieuwe fase. Weer voert Abovo Maxlead de ranglijsten aan. De focus ligt op groei, digitale ontwikkeling en persoonlijke expertise. Merken helpen blijft hoe dan ook een kwestie van uitdagen, weet Willem-Albert Bol.
Ondernemerschap en vernieuwing zitten in het DNA van ING. Bij ING Private Banking & Wealth Management voegen ze daar nog persoonlijk contact aan toe. Voor klanten leidt dit tot innovatieve oplossingen op maat die aansluiten bij al hun financiële wensen, zowel zakelijk als privé, vertelt Katja Kok.
Remeha zet zich in voor betere leefomgevingen – in huis, buitenshuis en in de maatschappij. Voor het slagen van deze belofte investeert Remeha in innovatie en educatie, vertellen Arthur van Schayk en Beatrijs van de Ven. “We doen waar we in geloven en maken waar wat we beloven.”
Elke organisatie claimt tegenwoordig duurzaam te zijn, maar welk bedrijf is dat daadwerkelijk? Sogeti gelooft dat er veel winst te behalen is door IT te vergroenen. “Duurzaamheid is onderdeel van alles wat wij doen. Het zit in de haarvaten van elke medewerker.”