Fotograaf: Sebastiaan Westerweel

Elektrisch leasen versnelt duurzaamheid

LeasePlan staat voor duurzaamheid en wil klimaatverandering tegengaan. Daarom zet het in op een emissievrij (elektrisch) wagenpark per 2030. Klanten worden in deze transitie geheel ontzorgd. Directeuren Sander Pleij en Robert Jan Eikelenboom lichten toe waarom LeasePlan eerste keus is voor een duurzaam mobiliteitsbeleid.

‘We helpen tech-innovators vooruit’

De krachtenbundeling van TransIP en Combell tot team.blue heeft voor alle betrokkenen een nieuwe fase ingeluid. De ruim dertig Europese hosting- en cloudpartijen trekken nu samen op. “We spelen ruimte vrij voor creativiteit, ontwikkelkracht en een nog hechtere klantrelatie.”

Full service M&A is bull’s eye voor mkb

Van een regionaal traditioneel accountantskantoor is RSM inmiddels uitgegroeid tot een landelijk advieskantoor met 11 vestigingen en 550 medewerkers. Het internationale samenwerkingsverband van accountants- en (belasting)advieskantoren is het zesde netwerk wereldwijd met 810 kantoren in 120 landen en 43.000 professionals.

Groothandel kan ook groots veranderen

Makro Nederland wordt bijzonder gewaardeerd door klanten, personeel en leveranciers, getuige een MT500-toppositie voor groothandels. Dat was twee jaar geleden echter omgekeerd. CEO Paulo Peereboom legt de turnaround van zijn organisatie uit en duidt de toekomst. Goed personeel, omnichannel, partners en focus op food zijn de sleutels.

‘We doen gewoon echt gave dingen’

Van koeien en deuren tot gebouwen en winkelartikelen. Door digitale representaties te ontwikkelen, creëert Nedap waardevolle oplossingen voor verschillende markten. In die Digital Twin-technologie loopt het bedrijf uit het Gelderse Groenlo voorop, zegt CEO Ruben Wegman.

Innovatieve kracht, ook in coronatijd

De coronacrisis bracht het ondernemende en oplossingsgerichte DNA van familiebedrijf CSU extra naar boven. Bij de heropstart kreeg de schoonmaker een essentiële rol in het waarborgen van de hygiëne bij klanten. “We hebben samen de schouders eronder gezet. Met een positieve instelling boden we hulp en ontwikkelden we innovaties op maat.”

Samen voor een duurzaam Nederland

De energietransitie biedt kansen. Wij helpen de zakelijke markt omschakelen naar slimmer, schoner en duurzamer op een wijze die past bij de klant, zegt Frank van Rees, Directeur Eneco Zakelijk. “Dit kan op vele manieren, maar altijd met een positieve businesscase.”

Een merk om van te houden

Koninklijke Auping is getransformeerd van beddenbouwer in een bedrijf gericht op klantbeleving en de wereld om hen heen. De productie in Deventer is gecentraliseerd en vindt puur op aanvraag plaats. De aandacht voor maatwerk en design is ongeëvenaard. Maar verduurzaming is werkelijk in elk detail van de bedrijfsvoering doorgevoerd.

Service met een smile

De focus naar de toekomst is om TUI efficiënter, digitaler en robuuster te maken, aldus Arjan Kers, General Manager TUI Nederland. “Samen voor een betere vakantie én een betere wereld. Tegelijkertijd staan vakantiegangers bij TUI altijd centraal.”

Circulair ondernemen is onderuitgaan

“Onze weggooicultuur is aan vervanging toe. De afvalberg groeit en grondstoffen raken uitgeput. De natuur is een kringloop, zonder afval. Als we iets leren van de huidige tijd, is het wel dat met de natuur niet valt te spotten. Daar neemt Technische Unie een voorbeeld aan”, aldus CEO Jan Ferwerda. “Waar het om gaat, is met de keten circulaire processen ontwikkelen. Dit mogelijk maken doen we samen. Alleen dan heeft het impact!”

Verantwoord spelen, in alle omstandigheden

Na gedwongen sluiting als gevolg van de coronamaatregelen in het voorjaar heeft Holland Casino hard gewerkt aan heropening. Gasten zijn sinds 1 juli weer welkom voor een unieke uitgaanservaring. In een aangepaste setting, maar met de vertrouwde gastvrijheid en spelmogelijkheden.

Achmea heeft maatschappelijke missie

Als verzekeraar met een ‘springlevende coöperatieve identiteit’ draagt Achmea bij aan een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Voor iedereen. Voorzitter van de Raad van Bestuur Willem van Duin: “Onze coöperatieve identiteit is dagelijks zichtbaar in wat we doen voor onze klanten, in wat we doen voor de samenleving en in hoe we dat doen.”