Fotograaf: Sebastiaan Westerweel

Focus op duurzaam investeren

Enexis speelt als netbeheerder een cruciale rol bij de energietransitie. De organisatie investeert flink in haar netwerk, maar moet tegelijkertijd een betrouwbare en veilige energievoorziening garanderen. Een forse uitdaging, mede door onzekerheid over de precieze uitvoering van het klimaatakkoord.

De beste plek voor een mooie uitdaging

Een advertorial in de MT500? Waarom zou Iv-Groep dat doen? Het kost een lieve duit, je bereikt er maar een beperkte groep mensen mee en zeker niet de juiste doelgroep, vinden ze. Toch hebben ze besloten er dit keer wel eentje te plaatsen. Waarom? Directeur Rob van de Waal legt uit.

Maatwerk in staal rendeert bij familiebedrijf

Precies maken wat de klant vraagt én exact op tijd leveren. Daaraan dankt Van Merksteijn International zijn ijzersterke positie in een staalmarkt die wordt gedomineerd door volumegedreven concurrenten. “Elke dag is er hier wel een mijlpaal. Een nieuwe machine of robot: we investeren fors om maatwerk te blijven bieden”, vertelt de enthousiaste eigenaar Peter van Merksteijn.

Lijmspecialist met oog voor kwaliteit

In een sterk veranderende markt staat Bostik bekend om de excellente uitvoering en het goede werkgeverschap, zo blijkt ook uit de MT500. Voor de lijm- en afdichtingsspecialist hangen de twee thema’s nauw samen. “Wie streeft naar de hoogste productkwaliteit investeert in beide.”

Een partnership uit duizenden

IT-dienstverlener Sogeti en leasemaatschappij Alphabet delen dezelfde ambities en buigen zich in partnership over de vraag hoe systemen voor mobiliteit gerealiseerd kunnen worden, waarbij duurzaamheid leidend is. “Ons partnership voegt aan beide bedrijven waarde toe.”

Het beste voor Holland Casino komt nog

Na een fantastisch 2019 met een winst van 89,6 miljoen euro volgde het slechtste jaar ooit van Holland Casino. Het contrast met het verlies van 80,7 miljoen euro kon amper groter zijn. Toch, de basis is goed en de vooruitzichten zijn veelbelovend.

Maximaal reduceren, volledig compenseren

Wie DHL zegt, zegt behalve logistieke diensten ook duurzaamheid. Gasloze sorteercentra, zonne-energie, elektrische bestelwagens, groen opgeleid personeel en omvangrijke bomenaanplant als CO2-compensatie. Marleen Nelemans, Sustainability Manager, legt uit dat we de transitie nú en op alle fronten moeten maken.

Bos, natuur en landschap moeten leidend zijn

Door een enorm areaal aan bos en natuur is Staatsbosbeheer een belangrijke pijler onder verduurzaming van Nederland. De klimaatdoelstellingen, landbouwverduurzaming, biodiversiteit en de bouwopgaven in ons land vormen een gigantische uitdaging. “Bij de herverdeling van ruimte moet Staatsbosbeheer vanaf de start aan tafel komen. Bos, natuur en landschap moeten écht meer leidend zijn.”

Snel en duurzaam datagedreven: het kan!

Als business en IT beter naar elkaar luisteren en openstaan voor elkaars uitdagingen, varen beide er wel bij. Dan kan er snel en structureel waarde uit data worden gehaald voor een onderscheidende performance. Bij voorkeur vanuit de cloud met rationalisatie van de legacy. Het Amsterdamse Hot ITem bewijst dat het kan.

Meer betaalbare én duurzame woningen

Woningcorporaties staan voor flinke uitdagingen. De Alliantie wil haar taak optimaal en klantgericht blijven uitvoeren. Daarom investeert de corporatie flink in betaalbare woningen en het verduurzamen van woningen, maar ook in de organisatie.

Vitens is méér dan een drinkwaterbedrijf

Voldoende schoon drinkwater lijkt zo vanzelfsprekend, maar staat onder grote druk door weersextremen, toenemende watervraag en vervuiling. Dat vraagt om een nieuw duurzaam waterecosysteem. “Onze ambitie is: elke druppel duurzaam in 2030. Drinkwater moet prominenter op de maatschappelijke agenda. De drive bij drinkwaterbedrijf Vitens is enorm”, aldus directielid Marike Bonhof.

Merken van morgen

De tijd dat een reclamebureau een merk bouwde met alleen campagnes, is voorbij. Een creatief bureau moet nu op vele markten thuis zijn om een merk die beslissende boost te geven. Merkbouwer dentsuACHTUNG! beweegt zich dan ook het liefst op het snijvlak van communicatie en experience.