Fotograaf: Sebastiaan Westerweel

Snel en duurzaam datagedreven: het kan!

Als business en IT beter naar elkaar luisteren en openstaan voor elkaars uitdagingen, varen beide er wel bij. Dan kan er snel en structureel waarde uit data worden gehaald voor een onderscheidende performance. Bij voorkeur vanuit de cloud met rationalisatie van de legacy. Het Amsterdamse Hot ITem bewijst dat het kan.

Vitens is méér dan een drinkwaterbedrijf

Voldoende schoon drinkwater lijkt zo vanzelfsprekend, maar staat onder grote druk door weersextremen, toenemende watervraag en vervuiling. Dat vraagt om een nieuw duurzaam waterecosysteem. “Onze ambitie is: elke druppel duurzaam in 2030. Drinkwater moet prominenter op de maatschappelijke agenda. De drive bij drinkwaterbedrijf Vitens is enorm”, aldus directielid Marike Bonhof.

Meer betaalbare én duurzame woningen

Woningcorporaties staan voor flinke uitdagingen. De Alliantie wil haar taak optimaal en klantgericht blijven uitvoeren. Daarom investeert de corporatie flink in betaalbare woningen en het verduurzamen van woningen, maar ook in de organisatie.

Merken van morgen

De tijd dat een reclamebureau een merk bouwde met alleen campagnes, is voorbij. Een creatief bureau moet nu op vele markten thuis zijn om een merk die beslissende boost te geven. Merkbouwer dentsuACHTUNG! beweegt zich dan ook het liefst op het snijvlak van communicatie en experience.

Maatschappelijk gedreven

TBI is een specialist in techniek, bouw & ontwikkeling en infrastructuur. Het concern bestaat uit achttien ondernemingen die hun eigen naam voeren, maar wel dezelfde kernwaarden delen: maatschappelijk bewustzijn en ondernemerschap.

Inspiratie en techniek gaan naadloos samen

“Fossielvrij staal, circulaire plastics, klimaatneutrale logistiek: dit en meer kunnen we binnen dertig jaar bereiken”, aldus Jan Ferwerda, CEO Technische Unie. “Door bij onszelf te beginnen en als Sonepar Company met onze wereldwijde ketenpartners onze verantwoordelijkheid te nemen, maken we de toekomst samen mogelijk!”

Versneld vernieuwen

Begin 2020 tekende Athlon Nederland in een white paper op hoe wonen, werken en mobiliteit er in 2030 uit zal zien. De visie was nog niet verschenen of corona zette alles op zijn kop. Wat bleek: de voorspelde ontwikkelingen zijn juist in een stroomversnelling gekomen.

Continu werken aan uitmuntend werkklimaat

ING steekt veel tijd en aandacht in een werkomgeving waarin vakmensen het beste uit zichzelf halen en tegelijkertijd de optimale balans kunnen vinden tussen werk en privé, vertelt Maarten van Beek. Dat is een continu proces, waarbij ING de lat hoog legt. “We willen de mooiste en beste werkgever van Nederland zijn.”

Onmisbare helden achter de schermen

Sodexo neemt organisaties de zorg voor hun facilitaire dienstverlening uit handen met een integraal aanbod, vertellen CEO Robert Claasen en COO Marcel Brouwer. Trefwoorden in de dienstverlening zijn kwaliteit en welzijn, samengevat in Quality of Life, het motto sinds de oprichting meer dan vijftig jaar geleden.

Circulariteit in de slaapkamer

Linda Hoebe, sinds augustus 2020 Financieel Directeur bij Koninklijke Auping, constateert dat het bedrijf profiteert van de toenemende aandacht voor gezondheid en goed slapen en van de trend om het huis op te knappen. Dit biedt Auping volop ruimte voor innovatie en verduurzaming.

Vernieuwen door verbinding én energie

NHG is getransformeerd naar een organisatie met multidisciplinaire teams op basis van vier strategische pijlers. Kern van het nieuwe leiderschap is samenwerken, inspireren en richting geven, met wendbaarheid om vernieuwingen in woonfinanciering te initiëren. “In de sterk veranderende omgeving maken wij zo maatschappelijk het verschil.”

‘Samen met de klant naar het nieuwste normaal’

Toen corona de wereld in pauzestand zette, zag schoonmaakbedrijf CSU het werk voor duizenden medewerkers wegvallen. Die crisis bood ook kansen: dankzij slimme samenwerking en innovatieve oplossingen heeft CSU de dienstverlening verbeterd én uitgebreid. Tot aan de thuiswerkplek toe.