Fotograaf: Sebastiaan Westerweel

Familiebedrijven vormen stille kracht

PwC is al jaren een vertrouwde partner van veel familiebedrijven. Het accountants- en advieskantoor helpt hen in de volle breedte om toekomstbestendig te ondernemen. “Uit ons onderzoek blijkt dat familiebedrijven een stabiele factor in de Nederlandse economie zijn.”

‘Groei mee met Aartsen’

Aartsen is een grote speler in de wereld van groente en fruit. De ambitie van het 117 jaar oude handelshuis uit Breda is om te accelereren. Om die groei te kunnen realiseren, is het familiebedrijf continu op zoek naar ambitieuze, jonge toekomstige collega’s met passie voor internationale handel.

‘Onze klanten denken in generaties’

Eigendomsoverdracht is een belangrijk vraagstuk voor familiebedrijven. Van Lanschot Kempen biedt op verschillende momenten in dat proces ondersteuning. “We komen daarbij in een steeds vroeger stadium bij onze klanten aan tafel.”

Duurzame impact als basis voor strategie

Facilitair dienstverlener en zorgonderneming Facilicom Group plaatst haar eigen medewerkers centraal in de bedrijfsstrategie. Met de focus op welzijn en ontwikkeling van de ruim 20.000 professionals omarmt Facilicom een strategie waarin sociale duurzaamheid centraal staat. Een gesprek met CEO Eric Otto en HR-directeur Wendy Aendekerk.

De beste plek om te bankieren

ABN AMRO MeesPierson wil klanten vooruithelpen, privé én zakelijk, vertellen Ralph Hendriks en Simone Jansen. De bank heeft de expertise om voor elk financieel vraagstuk, hoe ingewikkeld ook, een oplossing te vinden. Dit gebeurt altijd met oog voor de menselijke kant en de emotionele vragen die deze keuzes oproepen.

Nieuwe manier van bouwen maakt direct impact

Substantieel bijdragen aan duurzaamheid én het enorme woningtekort. Plegt-Vos maakt écht impact voor de maatschappij. Niet alleen gaat de innovatieve bouwer voor maximaal woonplezier; de basis vormt het grote werkplezier. “De betrokkenheid van onze mensen is enorm. In korte tijd draaide onze Slimme Huizenfabriek voor woningcomponenten.”

Meer dan een supermarkt

Hoe belangrijk resultaat ook is: bij Jumbo staan mensen altijd centraal. Ook de komende jaren wil het familiebedrijf op een duurzame manier betaalbare boodschappen combineren met maatschappelijke impact. “Onze supermarkten zijn een ontmoetingsplek die mensen met elkaar verbindt.”

‘Wij willen mobiliteit verder brengen’

De functie van Chief Marketing & Innovation Officer voelt alsof je aan het werk bent in een bibliotheek waar strategie en merkverantwoordelijkheid worden ondersteund met digitalisering en innovatie. In deze ambiance vertelt Greo Belgers over de wereld van BMW Financial Services Nederland in 2024.

‘Wij maken zorgeloos autoladen mogelijk’

“Het is nu tijd voor een ‘new wave’ op het gebied van laden”, is de overtuiging van leasemaatschappij en mobiliteitsprovider Athlon. “Wij spelen een cruciale rol in de overgang naar duurzame mobiliteit.”

Bouwen aan een bestendige toekomst

JAJO is de nieuwe naam van de Janssen de Jong Groep. Het bedrijf ontwikkelt duurzame woningbouw en bedrijfsmatig vastgoed voor zakelijke gebruikers. Om nog beter op de markt in te spelen, heeft JAJO zijn strategie herijkt. “De toekomst vraagt om duurzaamheid en samenwerking.”

Samen waarde creëren

Het Limburgse Beek behoort tot een van de snelste stijgers op de Elsevier-ranglijst van Toplocaties. De gemeente beschikt over diverse economische en toeristische troeven, zoals winkelcentrum Makado. “Het succes van Makado gaat in tegen de landelijke trend van winkelterugloop.”

Twentse steden geven regio boost

Met de Regionale Stedelijke Investeringsagenda (RSIA) geven de steden Enschede, Hengelo en Almelo de regio Twente een flinke boost. Structurele samenwerking met het Rijk is daarbij onontbeerlijk, vinden de drie verantwoordelijke wethouders.