Fotograaf: Maarten de Kok

‘We slepen klanten graag de toekomst in’

Als digital marketing agency heeft het Amsterdamse DEPT® nooit willen kiezen tussen hun specialismen tech en marketing. Bewust niet, om zo de creatieve kruisbestuiving alle ruimte te geven. Het heeft ze van een lokaal bureau doen uitgroeien tot een global player. “Zo bestrijken we de hele klantjourney.”

‘Het beste wapen is nog altijd preventie’

Multinationals werken met strakke beveiligingsprotocollen, maar in het mkb hangt cybersecurity er vaak maar een beetje bij – al is het maar vanwege de kosten. Om dat probleem uit de wereld te helpen, bieden de cyberspecialisten van tien security nu ‘security as a service’. “Juist bij cybercrime is voorkomen beter dan genezen.”

Toekomstbestendige e-commerce

Composable commerce. Volgens adviesbureau Gartner wordt deze techniek binnen nu en vijf jaar dé standaard voor e-commerce. “Niet verwonderlijk,” meent Gijs Edelbroek van Lab Digital, “want hiermee kunnen organisaties hun e-commerce op een modulaire en dus flexibele manier vormgeven.”

Flevoland praktijklab voor innovaties

Flevoland heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het beschikt overal over glasvezel, biedt ambtenaren optimaal beveiligd digitaal werken en zet ‘digital twin’-technologie in om de bebouwde ruimte optimaal te ontwikkelen. CIO Rigina Christiaans, algemeen directeur Hans Tijl en gedeputeerde Jop Fackeldey leggen uit.

‘Er is niet zoiets als één soort IT’

Impact maken bij klanten, daar draait alles om bij Anderson MacGyver. Oftewel: niet-gerealiseerde businesswaarde ontginnen uit data en technologie. En dat gebeurt vooral bij de bedrijfsprocessen die er echt toe doen. “We nemen ons vak bloedserieus en dat zien onze klanten ook.”

‘Betrokken je transformatie uitbesteden’

IT-dienstverlener Proact ondersteunt organisaties bij hun digitale transformatie. “We werken daarbij nauw samen met de klant”, zegt Sales Director Alexander Lechthaler. “Die kent zelf z’n primaire processen het best, waardoor een klein maar belangrijk steuntje in de rug vaak voldoende is.”

Digitaler, duurzamer, maatschappelijker

Ruud van Dusschoten neemt op 1 april aanstaande afscheid als country manager ING Nederland. Na goed een kwarteeuw in diverse managementposities bij de bank blikt hij terug en ziet hij een organisatie die digitaler, duurzamer en maatschappelijk bewuster is geworden. Hij kijkt ook vooruit: vooral duurzamer moet nog veel beter.

Verborgen parel in IT

Wie een trein ziet rijden, denkt misschien niet direct aan een mooie IT-functie. Toch schuilt er een unieke digitale wereld achter. IT-functies bij infrabeheerder ProRail zijn de ‘verborgen pareltjes’. Maatschappelijk relevant en daarnaast leuk werk. “Er rijdt geen trein zonder IT.”

‘Met fact-based improvement doelen halen’

Hoe zet je data in om te sturen en te verantwoorden, processen te verbeteren en meerwaarde te creëren met data? Met het antwoord op deze vragen is de Hot ITem Groep de afgelopen 25 jaar uitgegroeid tot marktleider in datagedreven businessimprovement.

‘Maak digitale transformatie tastbaar’

De gemeente Haarlem, waarvan het ambtelijk apparaat ook Zandvoort bedient, geeft de digitale transformatie vorm door te veranderen vanuit de business. “Zo wordt de transitie versterkt”, geeft CIO en Directeur Bedrijfsvoering Maarten van Haasteren aan.

‘We bouwen het energiebedrijf van morgen’

Klimaatneutraal in 2035: dat is de ambitie van Eneco. De versnelling van de energietransitie vraagt om een digitale transformatie. Met onder meer een Virtual Power Plant wil Eneco de doelstelling realiseren. “De groei van duurzame energiebronnen én digitalisering zijn bepalend voor de ontwikkeling van energiesystemen.”

De nieuwe generatie digital enablers

Novisource heeft de afgelopen jaren een uitstekende reputatie opgebouwd in digital transformation in de fintechsector. Door flink te investeren en ambitieuze hoogopgeleide consultants aan te trekken is deze consultingboutique klaar voor de volgende stap: een toonaangevende positie bij de nieuwe generatie digital enablers.