Fotograaf: Maarten de Kok

Duurzaam advies op menselijke maat

Organisatieadviesbureaus staan midden in de samenleving. Zij kunnen als geen ander sociale en maatschappelijke impact maken. Bij SeederDeBoer is de mens de maat der dingen. Dat maakt strategische adviezen en verandertrajecten tot betrokken transities waar iedereen beter van wordt.

Duurzaamheid zit in ons DNA

”Duurzaamheid zit in ons DNA”. Transdev HR director Minke Jansma is kort en bondig. Haar vervoerbedrijf loopt in Nederland voorop in de transitie naar uitstootvrij. Niet alleen duurzaamheid bij de bussen en taxi’s, maar ook in gebouwen en de bedrijfsvoering. Aansprekend; Transdev wordt gezien als beste vervoerbedrijf.

Slagen in je vak én in je leven

Sinds augustus gaan Friesland College en ROC Friese Poort verder onder de naam Firda. Een nieuw mbo-college met een eigenzinnige propositie. “Naast vakonderwijs vinden we brede vorming van onze studenten minstens zo belangrijk. Want daardoor leren ze wie ze willen worden.”

Waterstoftransport door gasleidingen

“Gasunie wil een deel van haar gasleidingennetwerk inzetten voor het transport van waterstof”, aldus CFO Janneke Hermes. Daarmee komt het realiseren van de nationale klimaatdoelstellingen weer een stap dichterbij.

‘Risico’s wegnemen is onze corebusiness’

Als geen andere sector heeft de energietransitie impact op de automobielbranche. Zo zorgt elektrificatie voor nieuwe mobiliteitsconcepten. “Als leasemaatschappij en mobiliteitsprovider speelt Athlon een cruciale rol in de overgang naar duurzame mobiliteit.”

‘Bij ons neemt iedereen de leiding’

NHG (Nationale Hypotheek Garantie) is een bijzondere organisatie tussen overheid en markt in. Met een volgens bestuursvoorzitter Carla Muters maatschappelijke missie om de woningmarkt breed toegankelijk te maken, woningen te verduurzamen en te helpen als het woningeigenaren tegenzit.

‘Samen bouwen aan een nog mooier a.s.r.’

Verzekeringsmaatschappij a.s.r. staat voor een geweldige uitdaging: de integratie van Aegon Nederland binnen a.s.r.
Een complex proces, dat de komende tijd best wat gaat vragen van de medewerkers. “We omarmen verschillen en bouwen zo aan een nog mooier a.s.r.”

Data science en AI met focus op de mens

Dicht bij het hart van Europa doen ze interessante dingen met technologie. In Heerlen werken ruim vijfenvijftig bedrijven en vijf kennisinstellingen nauw samen aan kunstmatige intelligentie, data science, smart services en digitalisering. Met een focus op de menselijke maat.

Dynamisch verlengstuk van de klant

Met een gloednieuw concept bestrijkt DSV een groot deel van de markt voor e-commerce. De logistieke wereldspeler biedt naast maatwerkoplossingen ook een plug-and-play oplossing voor een breed scala aan klanten, van groot tot klein. “Ondernemerschap is bij ons laag in de organisatie belegd.”

Meer mens door digitalisering

Digitalisering leidt niet tot minder, maar juist tot meer tijd en aandacht voor de mens op het werk. Dit stellen Monika van Hoogenvest en Lizette Willemse, respectievelijk chief marketing officer (CMO) en chief HR officer (CHRO) bij Ordina.

Verfrissende aanpak als boutique agency

Een van de kleinste digital agencies in de Emerce 100: oprichter Marijn Kortstra van no.dots is er trots op én noemt het een cruciaal onderscheid. “Wij zijn als een boutique hotel, maar dan voor digital marketing en development. Persoonlijk, met een hoog expertise- én serviceniveau.”

Toekomstvast na digitale transformatie

Technische Unie, groothandel in technische oplossingen voor installatie en industrie, voltooit na vijf jaar haar digitale transformatie. Ingrijpende wijzigingen in organisatie, processen en invoering van nieuwe IT-systemen doen het bedrijf goed; er is nu meer klantfocus, kwaliteit, duurzaamheid en productiviteit.