Fotograaf: Maarten de Kok

Data is het nieuwe goud

De parallel tussen goud delven en data ontginnen is veelgebruikt. Organisaties hebben vaak veel data, waar theoretisch zeer veel waarde in zit, maar deze data zitten veelal opgesloten in specifieke systemen. Daardoor zijn ze niet direct te ontginnen.

Volop groeikansen in 2025

Oaklins is een toonaangevend en onafhankelijk Corporate Finance Huis met meer dan zestig kantoren in veertig landen. Managing Partner Frederik van der Schoot blikt vooruit op 2025. “Ondanks de inflatie wordt Nederland een van de koplopers in de Europese groei.”

Meer dan ooit op zoek naar drijfveren

ABN AMRO MeesPierson is ’s lands grootste private bank, maar dat is allerminst reden om op zijn lauweren te rusten. De bank maakt een transitie door naar een nog meer klantgedreven aanpak, vertellen Ralph Hendriks en Jan Willem Hofland.

Een moderne leider bouwt een sterk team

The Executive Network (TEN) is de volgende fase ingegaan onder co-leiderschap van Managing Partners Caroline Goedvolk, Dani Bicker Caarten en Tineke Serlie. “Vanuit onze kennis en passie bouwen we succesvolle en toekomstgerichte leiderschapsteams.”

Nieuwe hoeksteen in kankerbehandeling

Novartis ontwikkelt baanbrekende farmaceutische innovaties. Het bedrijf wil op grote schaal een nieuwe behandelmethode voor kanker introduceren in ons land. “Radioligandtherapie kan een nieuwe hoeksteen worden van onze kankerzorg, mits alle betrokken partijen nauw samenwerken.”

Bouwgroep focust op circulaire economie

Als een van de topbouwbedrijven van Nederland heeft JAJO in de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Met een duidelijke focus op circulariteit streeft het bedrijf naar een duurzame toekomst. CEO Ivo van der Mark licht toe waar de ambities voor de komende jaren liggen.

Wereldprimeur: waterstofaangedreven boring

Een wereldprimeur voor A.Hak, gespecialiseerd in de aanleg van ondergrondse infrastructuur: met waterstof aangedreven boren bracht een door stikstofproblematiek stilgevallen project weer in beweging. Trots op dit resultaat kijkt hoofdverantwoordelijke Guus Scheeren graag vooruit: “Dit levert alleen maar winnaars op.”

‘Hopen op een golf van vergroening’

We kunnen het ons maar moeilijk voorstellen, maar Nederland was 125 jaar geleden lang niet zo bosrijk en groen als nu. Dat ons land er nu heel anders uitziet, hebben we mede te danken aan Staatsbosbeheer, dat dit jaar z’n 125-jarig bestaan viert.

Bij de oprichting al duurzaam

Lang voordat duurzaamheid populair werd, pionierde Koninklijke Ahrend al met het gebruik van duurzame materialen en innovatief ‘Less is more’-design. “Duurzaamheid zit in ons DNA”, zegt CEO Rolf Verspuij. Met hem praten we over de indrukwekkende resultaten en ambities van de kantoorinrichter op dit gebied.

‘Wij maken dagelijks impact’

Vier duurzaamheidspijlers waarborgen dat McDonald’s duurzame impact maakt en in 2050 klimaatneutraal opereert. “Met 264 Nederlandse restaurants kunnen we door onze schaal en communicatiekracht grote impact maken. Daarbij spelen de lokale ondernemers een belangrijke rol.”

Het beter doen voor gasten én de wereld

Luncharmoede oplossen, mensen uit hun isolement halen en gasten verleiden tot gezonder en samen eten. Als oudste steward-owned bedrijf focust Albron op lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten. Daarmee blijft sociale impact maken een essentieel beleidsonderdeel. “Via de onafhankelijke Stichting Albron gaat 50% van de winst naar goede doelen.”

Efficiëntie met een menselijk gezicht

Nationale-Nederlanden ziet de zakelijke adviesmarkt als dé groeimotor voor de toekomst. Voor duurzaamheid, bedrijfscontinuïteit en goed werkgeverschap, voegt de onafhankelijk adviseur volgens Maurice Koopman, CEO Schade & Inkomen, immense waarde toe.