VodafoneZiggo is meer dan een aanbieder van telecom, televisie en internet. Het bedrijf ontwikkelt slimme toepassingen die maatschappelijk het verschil maken. Om innovatief en relevant te blijven, omarmt VodafoneZiggo agile én hybride werken. “We willen samen met onze 7.000+ collega’s doorgroeien.”
Als zelfstandige, onafhankelijke private bank met ondernemerschap in het DNA ondersteunt Van Lanschot Kempen ondernemers en families bij de opbouw en het behoud van hun vermogen, vertellen Richard Bruens en Mark Buitenhuis. Aandacht voor de optimale balans tussen zakelijk en privé is daarbij vanzelfsprekend.
Boels Rental is een van de grootste verhuurders ter wereld. Het Limburgse familiebedrijf is actief in sectoren als de bouw, infra, industrie, logistiek, evenementen en overheid. Eigenaren Pierre en Lilian Boels vertellen over innovatie, het oranje bloed en de bedrijfsopvolging.
Algemeen directeur Karel de Rooij is de kleinzoon van Remia-oprichter Arie. Hij ziet de langetermijnvisie van Remia als typerend voor een familiebedrijf. Die visie uit zich in investeringen in maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo), innovatie en klantgerichtheid.
Van lokale melkwijk tot grote regionale supermarktketen in het zuiden van Nederland. Dat is in een notendop de geschiedenis van Jan Linders Supermarkten. De naamgever begon in 1954 als zelfstandige melkventer en startte in 1963 zijn eerste supermarkt in Gennep. Zoon Leo Linders nam in 1995 de fakkel bij Jan Linders over en inmiddels heeft de derde generatie haar intrede gedaan.
Het optimaal organiseren van een familievermogen is een grote verantwoordelijkheid. Een goed family office heeft overzicht over de hele familie, kent het verhaal achter het opgebouwde vermogen en staat zijn cliënten als een stille partner bij. Met zijn Family-propositie kan Auréus deze rol als geen ander vervullen.
Levensmiddelengroothandel Boon Food Group is in voor innovatie. Door zijn activiteiten telkens te verbreden is het nu actief met de eigen winkelketen Boon’s Markt, een exportbedrijf, een zorgbedrijf en belevert het flitsbezorgers en diverse buurtsupers overal in het land.
Hoe hou je een regionaal familiebedrijf op koers in een markt waar klanten eisen stellen aan mvo en de nadruk leggen op gemak (zoals online bestellen) en prijs? Door nuchter te blijven en een vaste koers te houden die recht doet aan je identiteit. “Als je meewaait met alle trends, red je het niet.”
Van schoonmaakbedrijf tot fullservicedienstverlener met een omzet van 1,2 miljard euro, 12 werkmaatschappijen en 42.000 werknemers. Dat is in een notendop het verhaal van ADG dienstengroep uit Almelo. Het familiebedrijf heeft een pragmatische ‘doe’-mentaliteit en legt 70 jaar na de oprichting nog steeds de focus op de lange termijn.
Het verhaal van Groothuis Bouwgroep gaat over de enorme kracht van een familiebedrijf met een ‘kan wel’-mentaliteit. Maar ook over de ‘derde generatie’ die met nieuw elan de organisatie doorontwikkelt vanuit een sterke basis. En deze daarmee toekomstbestendig maakt.
Als grootste bank van de Europese Unie heeft BNP Paribas de schaal die nodig is om klanten optimaal te kunnen bedienen, vertellen Geert Lippens en William de Vijlder. Onder meer dankzij zijn sterke netwerk heeft de bank een uitstekende uitgangspositie om in 2022 ruim 7% te groeien op de Nederlandse markt.
ABN AMRO Asset Based Finance biedt financieringsoplossingen op het gebied van lease en commercial finance. De toekomst is duurzaam; daarvan is CEO Miranda Stokkingreef stellig overtuigd.