Greo Belgers vertrok van de duurzame Triodos Bank naar BMW Financial Services Nederland | Alphabet om het merk te transformeren en herpositioneren tot een agile en duurzame mobility provider.
De onvoorspelbaarheid in de wereld neemt toe. We gaan van de ene naar de andere crisis. De impact van de energiecrisis is zelfs groter dan die van corona. “Het is nu echt tijd om door te pakken met sustainability. Iedereen dient zijn verantwoordelijkheid te nemen voor een schonere planeet. Alleen voor de kwetsbaren moet de overheid als vangnet dienen.”
Om goederen van A naar B te krijgen zijn logistieke dienstverleners cruciaal. Zoals CEVA Logistics, vrijwel overal in Europa en daarbuiten actief. “Als je goed kijkt naar een pakketlabel, is de kans groot dat je onze naam ziet”, zegt Willem Veekens, managing director Benelux.
Door de coronacrisis zouden medewerkers structureel meer thuis gaan werken. Dat blijkt minder dan verwacht. Inmiddels groeit de belangstelling voor het werken op kantoor snel. “Bedrijven doen er verstandig aan om hun werkplek aantrekkelijker te maken. Zeker nu de krapte op de arbeidsmarkt groot is”, zegt CEO ISS Nederland Edu Peek.
De krappe arbeidsmarkt dwingt bedrijven om Nederlandstalig klantcontact creatief te organiseren. Webhelp, outsourcer van CX-dienstverlening en -technologie met wereldwijd 110.000+ gamechangers, introduceert nieuwe oplossingen om Nederlandstalig klantcontact in goede banen te leiden.
Bij zijn beursgang in 2021 sprak Volvo een duidelijke ambitie uit op het gebied van duurzaam, veilig en persoonlijk rijden. De introductie van de volledig elektrische Volvo EX90 bewijst dat het bedrijf op de goede weg is. “We zijn nog steeds het nummer-1-stekkermerk in Nederland.”
NS wil reizigers een betaalbare, duurzame en flexibele reis bieden van deur tot deur. Klassiek per trein, aangevuld met elektrische auto’s, scooters en fietsen. En het helpt werkgevers daarbij ook nog eens met de administratie. Commercieel directeur Ivo Steffens kleurt het plaatje in.
“Voor veel bedrijven zijn verduurzaming en het werven en behouden van goed personeel de grote uitdagingen van deze tijd”, vertelt Willemijne de Wit, Sales en Marketing Director bij Athlon Nederland. “Deze vraagstukken komen samen in een mobiliteitsbeleid.”
Het Rotterdamse Caldic is een echte ‘groeimachine’. De fijnchemiedistributeur groeide dit jaar in twee grote stappen naar een omzet van rond de 3 miljard euro. Voor volgend jaar, ondanks de gure economische tijd, verwacht Caldic zich verder te ontwikkelen tot een multinational door overnames en autonome groei.
Lineage, Vion, Nationale-Nederlanden, de Universiteit van Utrecht en de CoronaCheckapp (GGD-GHOR) hebben één ding gemeen: ze maken alle gebruik van de diensten van Yenlo. Deze wereldwijde API- en integratiespecialist helpt bedrijven en overheden bij hun digitale transformatie om zo adequaat in te spelen op de uitdagingen waar ze voor staan.
Medewerkers kiezen voor bedrijven met een duurzaam verhaal. De wens om gezamenlijk een betere maatschappij in te richten is gegroeid bij ondernemingen. “Dat voelen we bij Deloitte en dat dragen we uit naar onze klanten.”
Door overnames leek het in 1923 opgerichte gezondheidsbedrijf Organon verdwenen te zijn, maar sinds vorig jaar is de merknaam terug in de wereld. Organon & Co zet zich als enige organisatie wereldwijd op grote schaal in voor betere vrouwengezondheid. En viert haar rijke historie.