Fotograaf: Maarten de Kok

Arbeidsmarkt vereist nieuwe oplossingen

De krappe arbeidsmarkt dwingt bedrijven om Nederlandstalig klantcontact creatief te organiseren. Webhelp, outsourcer van CX-dienstverlening en -technologie met wereldwijd 110.000+ gamechangers, introduceert nieuwe oplossingen om Nederlandstalig klantcontact in goede banen te leiden.

Goed op weg met een duidelijke strategie

Bij zijn beursgang in 2021 sprak Volvo een duidelijke ambitie uit op het gebied van duurzaam, veilig en persoonlijk rijden. De introductie van de volledig elektrische Volvo EX90 bewijst dat het bedrijf op de goede weg is. “We zijn nog steeds het nummer-1-stekkermerk in Nederland.”

Duurzaam en flexibel zakelijk reizen

NS wil reizigers een betaalbare, duurzame en flexibele reis bieden van deur tot deur. Klassiek per trein, aangevuld met elektrische auto’s, scooters en fietsen. En het helpt werkgevers daarbij ook nog eens met de administratie. Commercieel directeur Ivo Steffens kleurt het plaatje in.

De hamvraag: moet je wel reizen?

“Voor veel bedrijven zijn verduurzaming en het werven en behouden van goed personeel de grote uitdagingen van deze tijd”, vertelt Willemijne de Wit, Sales en Marketing Director bij Athlon Nederland. “Deze vraagstukken komen samen in een mobiliteitsbeleid.”

Caldic, een multinational in wording

Het Rotterdamse Caldic is een echte ‘groeimachine’. De fijnchemiedistributeur groeide dit jaar in twee grote stappen naar een omzet van rond de 3 miljard euro. Voor volgend jaar, ondanks de gure economische tijd, verwacht Caldic zich verder te ontwikkelen tot een multinational door overnames en autonome groei.

‘Slimme technologie is vaak de oplossing’

Lineage, Vion, Nationale-Nederlanden, de Universiteit van Utrecht en de CoronaCheckapp (GGD-GHOR) hebben één ding gemeen: ze maken alle gebruik van de diensten van Yenlo. Deze wereldwijde API- en integratiespecialist helpt bedrijven en overheden bij hun digitale transformatie om zo adequaat in te spelen op de uitdagingen waar ze voor staan.

Een start-up met honderd jaar ervaring

Door overnames leek het in 1923 opgerichte gezondheidsbedrijf Organon verdwenen te zijn, maar sinds vorig jaar is de merknaam terug in de wereld. Organon & Co zet zich als enige organisatie wereldwijd op grote schaal in voor betere vrouwengezondheid. En viert haar rijke historie.

‘Verduurzaming verdraagt geen silo’s’

Medewerkers kiezen voor bedrijven met een duurzaam verhaal. De wens om gezamenlijk een betere maatschappij in te richten is gegroeid bij ondernemingen. “Dat voelen we bij Deloitte en dat dragen we uit naar onze klanten.”

Data als sleutel voor de perfecte match

HeadFirst Group is een HR-techdienstverlener die de perfecte match maakt tussen professionals en opdrachtgevers voor tijdelijk werk. De groep investeert volop in zijn platform om nog beter in te spelen op de behoefte aan fullservicedienstverlening. “Zo creëren we de ideale balans tussen tech en touch.”

Duurzame dialoog over bewust beleggen

Het is een dilemma voor pensioenbeleggers: wat te doen met de producenten van fossiele brandstoffen? Er uitstappen of niet? Aegon Cappital gelooft in de kracht van de dialoog. “We hebben de kennis en kunde van die bedrijven nodig om de energietransitie te kunnen maken.”

Harlingen gaat voor goud

Een zeehaven, ruimte voor bedrijven en mensen, en een bevolking van innovatieve doorzetters die rechtdoorzee zijn. Dat is ‘het goud van Noordwest-Friesland’. En dat moet maar eens ontgonnen worden, vindt wethouder Paul Schoute van Economische Zaken.

Hightech stad met groeiambities

Hengelo is het kloppend hart van Twente waar toptechnologie hoogtij viert. Van de 6200 bedrijven is ruim 80% actief in ‘hightech systems and materials’ (HTSM). De ambities van Hengelo reiken ver. De gemeente wil de kennisintensieve sector fors uitbreiden én versterkt de infrastructuur, verfraait de binnenstad en transformeert oude fabrieksterreinen tot locaties 3.0 voor wonen, werken en ontmoeten.