“Bij BMW doen we niet aan duurzaamheid; we maken BMW duurzaam”, stelt ESG-manager Miranda Dirriwachter van BMW Financial Services Nederland, waarvan ook Alphabet deel uitmaakt. Was ESG eerst een activiteit, nu is het identiteit. “Geen project, maar de kern van wie we willen zijn.”
Op koers naar een duurzame toekomstENVIEM is al decennialang een vaste waarde in de wereld van mobiliteit en energie. Maar achter vertrouwde merken als TinQ, Gulf en Hezelaer Energy voltrekt zich een stille revolutie. Waar ooit liters brandstof de enige drijvende kracht waren, draait het vandaag ook om kilowatturen, data en klantbeleving.
Werken aan toekomstbestendig IT-landschapSinds 1997 ondersteunt SLTN grote organisaties bij de opzet en het beheer van hun IT-infrastructuur, met betrouwbare en flexibele oplossingen. Ontwikkelingen in techniek en regelgeving gaan razendsnel, met als gevolg dat bedrijven en overheden steeds meer diensten uitbesteden.
Strategische inzet van duurzaamheidVerduurzaming is een zaak van de overheid én van het bedrijfsleven, vinden de accountants en adviseurs van de Jong & Laan. Hun advies: benader het niet alleen als een investering, maar kijk goed naar de commerciële voordelen. Strategische inzet van duurzaamheid maakt bedrijven bovendien toekomstbestendig.
‘Zakelijk duurzaam, daar draait het om’TSN Groen-directeur Andries Vlot bewijst dat duurzaam ondernemen niet duur hoeft te zijn. Met emissieloze logistiek, sociale betrokkenheid en slimme innovatie maakt hij zijn transportbedrijf toekomstbestendig én winstgevend.
Zelf verzekeren, maar dan eenvoudigerIn een steeds complexere wereld kiest FBTO voor nog eenvoudiger. De verzekeraar zet al zeventig jaar in op ‘zelf doen’ en bouwt daar consequent aan door. “Het moeilijkste is om het simpel te houden”, zegt directeur Particulieren Rogier de Weerd. “Maar dat is precies waar wij goed in zijn.”
Duurzaamheid en compliance écht meetbaarMet het Global Sustainable Enterprise System (GSES) krijgen organisaties één platform om duurzaamheid en compliance meetbaar, verifieerbaar en transparant te maken – voor zichzelf en hun supplychain. Bedrijven voldoen aan nieuwe wet- en regelgeving, terwijl ze grip houden op hun impact en reputatie.
Balans tussen stenen en mensenDe Alliantie is een missiegedreven woningcorporatie die verder kijkt dan stenen stapelen alleen. Bestuursvoorzitter Roelien Ritsema van Eck over de balans tussen bouwen, verbinden en maatschappelijke verantwoordelijkheid.
De winkel vol dierenliefdePets Place is dé dierenwinkel van Nederland. Met ruim 170 winkels is de keten marktleider in huisdierbenodigdheden. Het bedrijf richt zich steeds meer op het welzijn en de gezondheid van huisdieren. “Daarover gaan we onze klanten proactiever en specifieker informeren.”
Sociaal werkgeverschap is de drijfveerFacilicom Group is een reus in facilitaire dienstverlening, zorg en welzijn. Met werk voor ruim twintigduizend mensen is het een van de grootste werkgevers van Nederland. Het familiebedrijf zorgt met opvallend hr-beleid goed voor zijn personeel. “Iedereen is welkom om bij ons te komen werken.”
Betalen wordt slimmer en lokalerVeel Europese mkb’ers worstelen met betalingsuitdagingen: gefragmenteerde systemen, veranderend klantgedrag en opkomende AI-technologie. MultiSafepay biedt concrete oplossingen om deze problemen het hoofd te bieden.
Slimme luchthaven dankzij data en AIVan lange wachtrijen naar slimme spreiding van reizigers: Schiphol zet vol in op technologische innovatie. Maarten van Haasteren, Head of IT & Data van Schiphol Operations, vertelt hoe AI, sensoren en eigen software zorgen voor een efficiëntere en prettigere luchthavenervaring.