Fotograaf: Fjodor Buis

25 jaar vakmanschap in digitale wereld

Wat hebben ICT, marketing, bier en ondernemen met elkaar te maken? Meer dan je op het eerste gezicht denkt. Voor TRIMM in Enschede zijn dit slechts enkele ingrediënten van een succesformule, waarbij ‘digital craftsmanship’ vooropstaat.

Hoe blijf je digitale koploper?

Salmon, de autoriteit in digital commerce, is onderdeel van wpp. Met kantoren in onder andere Londen, Amsterdam, New Delhi, Melbourne en Beijing realiseert Salmon wereldwijd e-commerce en pim-oplossingen voor de grootste organisaties. En nu ook het partnership met wunderman.

In een mum van tijd concreet resultaat

Met zo’n tachtig medewerkers in Groningen en Amsterdam, of op locatie bij de klant, helpt Storm Digital bedrijven verder te groeien. In multidisciplinaire teams, binnen korte tijd en heel gericht, zo vertellen Viktor van der Wijk en Jasper Dijkstra. “In het digitale tijdperk is doen net wat belangrijker dan denken.”

Focus op innovatie door slim hergebruik

Internetbureau ezCompany is 100% gespecialiseerd in Drupal, een open source CMS voor websites en portals. Met vijftig collega’s is ezCompany de grootste Drupal-specialist in Nederland en behoort het tot de top 30 van bedrijven die het meest bijdragen aan de ontwikkeling van Drupal.

Menselijke aanpak in een data-driven wereld

Als internationaal, vooraanstaand data-driven marketingbureau verhoogt Adeptiv klantwaarde met de ultieme mix van strategie, data, technologie, media en creatie. Adeptiv wil voor opdrachtgevers het verschil maken – en dat doet het bedrijf ook met dank aan het waardevaste aanbod.

NRC heeft kijk op kwaliteit

Kwaliteit en innovatie gaan bij NRC Media hand in hand. Door zijn kwaliteitsjournalistiek weet NRC lezers in alle leeftijdsgroepen te binden, boeien en behouden. Bij NRC betalen adverteerders nu ook alleen voor kwaliteit middels een grensverleggend afrekenmodel: de quality view.

Freshheads + klant: één team met één missie

Willen bedrijven relevant blijven, dan is continue innovatie van levensbelang. Het vormen van teams met de juiste skills is daarbij een uitdaging. Samengestelde teams, bestaande uit de expertise van de grote corporates in combinatie met de werkwijze en de op elkaar ingespeelde teams van een agency vormen de oplossing: het beste van twee werelden in één team.

Duurzame klantwaarde realiseren met people-based marketing

Merkle Nederland, zoals de Oxyma Group sinds november heet, gelooft dat de toekomst van marketing ‘hyper’-persoonlijk is, gevoed door data-analyse, gedreven door technologie en verpakt in creativiteit: people-based marketing – wat Merkle Nederland betreft de beste, toekomstbestendige marketingaanpak.

Innoveren gaat niet over techniek

Er is zoveel geweldige technologie, dat veel organisaties in de verleiding komen om deze als uitgangspunt te nemen voor innovatie. Mobiquity is er om dit tij te keren. Want wie z’n klanten echt serieus neemt, kijkt naar wat er voor hen te verbeteren valt. Welke techniek dat ondersteunt is van secundair belang. Dat is ware vooruitgang.

Permanente disruptie wordt de norm

De digitaliseringsdisruptiegolf piekt en de volgende dient zich via blockchain, IoT en robotisering al aan. Deze zal naadloos overgaan in nieuwe disrupties. Organisaties kunnen overleven als primaire processen en klantfocus top zijn, als agile en adaptief opereren in de cultuur ingebakken zijn. Tom Voskes en Alexandra Jankovic, oprichters van SparkOptimus, leggen uit.

Data-driven ‘full funnel’ digital marketing

“De grenzen tussen offline en online vervagen. Alles wordt digital marketing.” Voor Wolter Tjeenk Willink, oprichter van Traffic Builders, is de toekomst helder. Met het zelf ontwikkelde REAN®-model realiseert het bureau met ruim zeventien jaar ervaring datagedreven digitalmarketingstrategieën voor opdrachtgevers met ambitie.

De toekomst: online en offline optimaal laten samenwerken

De verkoop van de ruim 20.000 partners die met bol.com samenwerken groeit sneller dan de verkoop van de eigen voorraad bij bol.com. “En dat vinden we heel positief”, aldus algemeen directeur Huub Vermeulen. “Het aanbod voor de consument wordt steeds beter als je de online en offline retail verder kunt verbinden.”