Fotograaf: Charles Poorter

Van fullservice naar specialisme

Al vier jaar lang behoort Bitfactory tot de top van de Emerce 100 in de categorie Digital agency fullservice. Nu is het tijd voor groei en superspecialisatie. Bitfactory neemt afscheid van de volledige fullservice-propositie en introduceert twee specialistische tech-powerhouses.

Benchmark voor agencies

Zo’n 70% van de agencies heeft geen zicht op wat hun presales effort kost. Dit is een van de vele inzichten die Teamleader Nederland, marktleider in agency-software, deelt met de markt en zelf gebruikt om zijn producten verder te ontwikkelen.

Intunen op opportuniteit

Als een klant vraagt om een nieuwe marktpropositie, zetten de creatieven en techneuten van Doop graag een tandje bij om de klant te helpen nieuw potentieel aan te boren. Dit noemen ze ‘opportuniteit’. Dat is óók groter durven dromen, zonder bang te hoeven zijn dat het niet werkt.

‘Onze klant groeit sneller met aandacht’

Digital marketing agency KickSo in Breda groeit als kool en de klanten van KickSo groeien even hard. Aandacht en de klant écht kennen is wat het bedrijf onderscheidt van branchegenoten. Het KickSo-team is goed op elkaar ingespeeld, onder andere door het samen buffelen tijdens een workation in Málaga.

‘Groei zonder verlies van lokale focus’

Het gaat goed met IT-dienstverlener ilionx. Door autonome groei en overnames heeft het bedrijf de slagkracht en schaalgrootte om steeds grotere en complexere projecten te implementeren. Volgens CEO Jan Veltman is de optimale balans gevonden tussen lokaal en landelijk opereren.

Meer groei met relevante e-mailmarketing

MailBlue is ’s werelds grootste reseller van ActiveCampaign, een cloudplatform voor e-mailmarketing en marketing automation. Het online marketingbureau heeft een unieke propositie en service rondom de software ontworpen. Ook is MailBlue in staat om de customer journey voor zijn klanten te optimaliseren.

‘Vrije cultuur levert de mooiste ideeën’

“Work that impacts your total brand and customer experience, to drive business ambitions.” Zo omschrijft het Amsterdamse fullservicebureau The Valley de eigen aanpak. Het klinkt zakelijk, maar de sfeer op het kantoor in Overamstel is tegelijk heel creatief en amicaal. “Wij zijn een production-capable consultancy.”

‘Wij maken social media weer behapbaar’

Hoe staan social media ervoor anno 2022? Met eigen internationaal onderzoek laat Meltwater zien waarom het marktleider is in onlinemediamonitoring. Jelle van Jaarsveld, regiodirecteur Benelux: “We helpen bedrijven om hun aanwezigheid op social sneller en slimmer te beheren.”

Ultieme combi voor e-commercemarketeers

Aan de basis van een solide strategie voor bedrijfsgroei ligt de selectie van de juiste tools om met klanten in contact te komen en de customer experience te verbeteren. De best-of-breed SaaS-producten van Spotler Group bieden klanten voor ieder scenario de best mogelijke oplossing.

Digitale kanalen kunnen nóg persoonlijker

Klantdata is dé grondstof van digital marketing. Die data moet je echter eerst vinden, correct verzamelen en op de juiste wijze vertalen naar bruikbare inzichten. Duurzame en effectieve inzet van een customer data platform kan daarbij van onschatbare waarde zijn.

Aan kop in de e-commercewereld

Het Utrechtse Channable is hard op weg om wereldmarktleider voor onlinemarketing-enablement te worden. Sleutels daartoe: eersteklas software en een superantenne voor de ontwikkelingen binnen de e-commercemarkt én de veranderende klantbehoeften. Medeoprichter en CEO Rob van Nuenen schijnt licht op de successtory.

Fabrique groeit in consultancy

Fabrique is niet zomaar een digital agency. Het bureau bestaat uit kunstenaars en ingenieurs. Al jaren heeft het opvallende klanten als Lowlands, BrandMR en het Rijksmuseum. Eind vorig jaar fuseerde het met Zicht. Het doel is te groeien met behoud van het karakteristieke DNA: het belang van goed ontwerpen.