Fotograaf: Charles Poorter

iDEAL vernieuwt voor meer gebruiksgemak

Met meer dan 1,3 miljard transacties per jaar is iDEAL veruit het meest gebruikte online betaalmiddel voor Nederlandse consumenten. Dankzij vernieuwing van het platform groeit het gebruiksgemak verder en kunnen alle 230.000 aangesloten webwinkels dezelfde betaalervaring bieden, vertellen Daniel van Delft en Amos Kater.

Pionier met toekomstkansen

Impactcreatie. Inspelen met innovaties vormt daarbij de sleutel. Met inzet van virtuele booths voor events, fraaie online campagnes én een low-codeteam dat de huidige flexibiliteitswens van klanten invult: in twee weken draait een applicatie. Betrouwbaar, zeggen klanten over TRIMM. Een warm bad met prachtige toekomstkansen, zeggen medewerkers.

Kwaliteit is meer dan kennis

NeoSEM is een onlinemarketingbureau dat gespecialiseerd is in e-commerce. Het bureau bestaat uit een jong en dynamisch team dat opvalt door zijn energieke bedrijfscultuur. “We ontwikkelen ons steeds meer van extern bureau tot vertrouwde strategische partner.”

Bouwen van merken belangrijker dan ooit

Als bedrijven willen groeien, moeten ze op een andere manier naar de markt kijken dan voorheen. Een sterk merk is daarbij essentieel. De ervaring bij het team van STROOM, dat specialistische kennis van media combineert met aandacht voor marketingcommunicatie, sluit daarop aan.

‘Jaloersmakend werk met Tommy als kompas’

Laat de speelse onbevangenheid van een zevenjarige los op de uitdagingen van de grotemensenwereld en je zult je verbazen. Precies die eerlijkheid, creativiteit en ontdekkingsdrift typeert het digitale fullservicebureau Kaliber. “Tommy, het jongetje in ons logo, is onze inspiratiebron en ons kompas.”

Goede apps maken is specialistisch werk

Bijna iedereen kan tegenwoordig een app maken. Maar dat betekent nog niet dat deze veilig is, lang meegaat en aansluit bij de wensen van de gebruikers. Het is echt een specialisme, aldus de oprichters van YipYip, dat apps ontwikkelt voor zorg, overheid en commerciële bedrijven.

Multiply helpt retailers groeien

Bij Lennart Koetsier ontwaakte als jonge parttimer bij een webbouwer de interesse voor onlinemarketing. In 2013 richtte hij dé retail marketing specialist Multiply op. Eigenzinnig dacht hij: wat die grote adviesbureaus doen, kan ik beter: met onlinemarketing retailondernemers helpen groeien.

De impact van innovatie

Edenspiekermann ontwerpt digitale proposities voor uiteenlopende corporates, maar is niet per definitie een allround agency. Voor managing director Vanessa Flink ligt de kracht van het befaamde bureau in verticale specialisatie. “Wij begrijpen de uitdagingen van onze klanten.”

‘Scrollstoppers’ om de doelgroep te binden

Somention is een ‘social frontrunner’ die zich toelegt op creatie van content voor social media en community’s bouwt en onderhoudt. Met succes: het bedrijf groeit hard, met een internationaal klantenportfolio. “Dit is niet iets wat je er even bij doet”, zegt managing partner Charlotte Koeleman.

Digitaal is nu de norm voor marketeers

Sinds covid is de digitalisering van mediakanalen in een stroomversnelling geraakt. ‘Digital first’, ofwel digitaal denken, is dan ook een strategie die marketeers steeds vaker omarmen. “Dat geldt nu ook voor b2b-bedrijven”, aldus Sjef Kerkhofs van Positive.

Persoonlijk digitaal bankieren

De maatschappij digitaliseert in rap tempo. ABN AMRO sluit daarop aan en helpt klanten, zakelijk en particulier, om hun bankzaken veilig en vertrouwd te doen in een digitale omgeving die steeds beter afgestemd raakt op hun wensen en behoeften, vertellen Jorissa Neutelings en Ada Jong van ABN AMRO.

Alles begint bij de klant van de klant

Transitie is het toverwoord in de snel veranderende wereld. Maar waar andere organisatieadviesbureaus zich richten op kostenoptimalisatie, herstructurering en processen, staat voor EY VODW klantgerichte innovatie centraal. Een gesprek met de drie partners van EY VODW over de eigenzinnige aanpak.