Als bedrijven willen groeien, moeten ze op een andere manier naar de markt kijken dan voorheen. Een sterk merk is daarbij essentieel. De ervaring bij het team van STROOM, dat specialistische kennis van media combineert met aandacht voor marketingcommunicatie, sluit daarop aan.
Laat de speelse onbevangenheid van een zevenjarige los op de uitdagingen van de grotemensenwereld en je zult je verbazen. Precies die eerlijkheid, creativiteit en ontdekkingsdrift typeert het digitale fullservicebureau Kaliber. “Tommy, het jongetje in ons logo, is onze inspiratiebron en ons kompas.”
Bijna iedereen kan tegenwoordig een app maken. Maar dat betekent nog niet dat deze veilig is, lang meegaat en aansluit bij de wensen van de gebruikers. Het is echt een specialisme, aldus de oprichters van YipYip, dat apps ontwikkelt voor zorg, overheid en commerciële bedrijven.
Bij Lennart Koetsier ontwaakte als jonge parttimer bij een webbouwer de interesse voor onlinemarketing. In 2013 richtte hij dé retail marketing specialist Multiply op. Eigenzinnig dacht hij: wat die grote adviesbureaus doen, kan ik beter: met onlinemarketing retailondernemers helpen groeien.
Edenspiekermann ontwerpt digitale proposities voor uiteenlopende corporates, maar is niet per definitie een allround agency. Voor managing director Vanessa Flink ligt de kracht van het befaamde bureau in verticale specialisatie. “Wij begrijpen de uitdagingen van onze klanten.”
Somention is een ‘social frontrunner’ die zich toelegt op creatie van content voor social media en community’s bouwt en onderhoudt. Met succes: het bedrijf groeit hard, met een internationaal klantenportfolio. “Dit is niet iets wat je er even bij doet”, zegt managing partner Charlotte Koeleman.
Sinds covid is de digitalisering van mediakanalen in een stroomversnelling geraakt. ‘Digital first’, ofwel digitaal denken, is dan ook een strategie die marketeers steeds vaker omarmen. “Dat geldt nu ook voor b2b-bedrijven”, aldus Sjef Kerkhofs van Positive.
De maatschappij digitaliseert in rap tempo. ABN AMRO sluit daarop aan en helpt klanten, zakelijk en particulier, om hun bankzaken veilig en vertrouwd te doen in een digitale omgeving die steeds beter afgestemd raakt op hun wensen en behoeften, vertellen Jorissa Neutelings en Ada Jong van ABN AMRO.
Transitie is het toverwoord in de snel veranderende wereld. Maar waar andere organisatieadviesbureaus zich richten op kostenoptimalisatie, herstructurering en processen, staat voor EY VODW klantgerichte innovatie centraal. Een gesprek met de drie partners van EY VODW over de eigenzinnige aanpak.
Al vier jaar lang behoort Bitfactory tot de top van de Emerce 100 in de categorie Digital agency fullservice. Nu is het tijd voor groei en superspecialisatie. Bitfactory neemt afscheid van de volledige fullservice-propositie en introduceert twee specialistische tech-powerhouses.
Zo’n 70% van de agencies heeft geen zicht op wat hun presales effort kost. Dit is een van de vele inzichten die Teamleader Nederland, marktleider in agency-software, deelt met de markt en zelf gebruikt om zijn producten verder te ontwikkelen.
Als een klant vraagt om een nieuwe marktpropositie, zetten de creatieven en techneuten van Doop graag een tandje bij om de klant te helpen nieuw potentieel aan te boren. Dit noemen ze ‘opportuniteit’. Dat is óók groter durven dromen, zonder bang te hoeven zijn dat het niet werkt.