
Searchresult
Geschiedenis
De geschiedenis van Searchresult begint ergens rond de eeuwwisseling. In een tijd dat de oprichter van het beste zoekmachinemarketingbureau van Nederland nog druk is als webdesigner. Of als webbouwer. Of beter gezegd: als webvanallesennogwat. Want zo ging dat toen.
Specialisaties bestonden nog niet; online was al een hele specialisatie op zich.
En dat kwam goed uit. Aangezien Gert Jan zich tijdens zijn communicatiestudie in een heleboel zaken verdiept had, maar hij toch vooral als generalist te boek stond.
Als webgeneralist dus. Internetnerd. Met een eigen bureau. En een portfolio dat zich vulde met sites gemaakt in .net. Voor websitebezoekers die de weg naar die sites wisten te vinden via zoekmachines als Ilse, Alta Vista en Lycos.
SEO? Dat deed je er gewoon bij. Voor de komst van Matt Cutts en de zijnen was dat tenslotte een koud kunstje. Het is dan ook in die dagen dat je de impact van eenvoudig te verbeteren vindbaarheid telkens direct terugziet in het overall succes van de opdrachtgevers.
En dat smaakt naar meer. Stel je voor als je hetzelfde kunt betekenen voor grotere opdrachtgevers? Na een ontmoeting met de mannen van de LECTRIC (tegenwoordig Digital United)-groep, die er net zo over denken, besluiten ze om daarom de krachten te bundelen.
Searchresult ziet het licht: we schrijven 2005
Wat volgt is een rollercoaster aan ervaringen, successen, hoogtepunten, soms ook een dal, zijwegen, stroomversnellingen, pieken, awards (al in 2008 voor het eerst uitgeroepen tot beste online bureau van Nederland!), nieuwe expertises, workshops, feestjes…
Terwijl het bedrijf evolueert van zoekmachinemarketingbureau naar performancemarketingbureau. Waarbij de kanalen die meetbaar resultaat opleveren, meebewegen
Om in 2014 uiteindelijk een ‘echt’ fullservice bureau te worden, vanuit de gezonde woede om beter, maar vooral ook sneller met creatie te werken. Voor een premium homepage-take-over op NU.nl wil je namelijk niet een hele dag moeten wachten op andere bureaus. Je wil die optimalisatieslag nú.
Speaking of…
Terug naar het hier en nu. Anno 2015 is Searchresult uitgegroeid tot toonaangevend bureau met 45 bevlogen medewerkers, een kantoor in Den Bosch en een dependance in Amstelveen.
Een bureau dat staat als een huis. In Performance (SEA & SEO, Display), in Insights (BI, Dashboarding) in Creatie en Design, en natuurlijk in Online Strategie. Op het snijvlak van techniek en marketing. Met een bijgewerkte portfoliopagina waar je zowel uit interesse, of als nieuwe opdrachtgever, van harte welkom bent!