Sanoma Digital

Sanoma Digital

Branche
Media - Uitgever
Overige informatie
Sanoma Digital The Netherlands B.V.
Maassluisstraat 2
1062 GD?? Amsterdam
Postadres:
Postbus 76771
1070 KB?? Amsterdam
Telefoon:??020-8404500
Geschiedenis
In 1996 werd ilse.nl, de eerste Nederlandse zoekmachine, gelanceerd door Wiebe Weikamp, Merien ten Houten en Robert Klep. Ilse.nl groeide hard en werd spoedig marktleider onder de zoekmachines in Nederland. Twee jaar later in 1998, zette een club vrienden onder leiding van Durk Jan de Bruin Startpagina.nl op. Startpagina.nl ontwikkelde zich met al haar dochters (1.600 beheerders en ruim 5.900 dochterpagina's) al snel tot één van de grootste Nederlandse internetportals. In 2000 nam Sanoma Uitgevers (destijds VNU tijdschriften) beide bedrijven over, en doopte ze om tot ilse media. Vanaf 1 januari 2010 heeft ilse media haar naam gewijzigd in Sanoma Digital. Onder Sanoma Digital zijn alle digitale activiteiten van ilse media en Sanoma Uitgevers gebundeld, wat de identiteit van Sanoma als multimediaal mediaconcern en de kracht van haar digitale netwerk onderstreept.

Marktleider
Inmiddels is Sanoma Digital marktleider onder de digitale uitgevers van Nederland. Met een rijk portfolio aan websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, Vrouwonline.nl, Viva.nl, Autoweek.nl, SchoolBANK.nl, Autotrader.nl, Jongegezinnen.nl en web-log.nl bereikt Sanoma Digital ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Sanoma Digital exploiteert tevens TVGids.nl. 

Sinds 2006 is Sanoma Digital ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van Sanoma Digital bestaat inmiddels uit 21 websites of apps, waaronder Startpagina.mobi, Mobiel.NU.nl, m.Autoweek.nl, m.Viva.nl, Mobiel.Kieskeurig.nl en HIER.nl.

Missie
Sanoma Digital werkt aan het grootste Nederlandse digitale medianetwerk, dat dagelijks miljoenen consumenten in hun behoeften voorziet en adverteerders met hen verbindt.

Online consument
De consument besteedt steeds meer tijd online. In 2008 groeide de tijd die doorgebracht wordt op internet met 8% tot 6,9 uur per week. Sanoma Digital wil deze consumenten zo optimaal mogelijk bedienen met diensten rond thema's als nieuws en entertainment, lifestyle, het vergelijken van producten, het gidsen van de bezoeker op internet en het faciliteren van interactie met anderen. Ook speelt Sanoma Digital in op de sterke groei van het gebruik van mobiel internet en de enorme populariteit van het bekijken van video's online. Een groot aantal sites van Sanoma Digital is inmiddels als mobiele site beschikbaar. Zie.nl is het videoplatform van Sanoma Digital.

Online adverteerder
Sanoma Digital heeft 10 jaar lang ervaring en expertise opgebouwd op het gebied van digitale marketing. Het netwerk van Sanoma Digital biedt adverteerders, naast een bereik van ca. 80% per maand, de middelen en de merken om de juiste consument op het juiste moment in een relevante context te bereiken. Reclameboodschappen kunnen via targeting technieken afgestemd worden op het profiel van de bezoeker. Het netwerk biedt verder ruime branding mogelijkheden, zoals streaming video, content integratie en rich media.