
PostNL Holding B.V.
PostNL is een Nederlandse naam voor een bedrijf met onbegrensde ambities.
Voor de Britse postmarkt bijvoorbeeld, waar PostNL als leading challenger al meer dan 20% van de postmarkt veroverd hebben.
Hoe verhouden dit soort internationale belangen zich nu tot de activiteiten binnen onze landsgrenzen? Als marktleider in Nederland bezorgen we elk jaar miljarden poststukken. Vanuit oerhollands perspectief is dat een heleboel. Maar inmiddels bezorgen we meer post in het buitenland. En ons marktaandeel daar groeit.
PostNL een Nederlandse speler noemen, is dan ook een understatement. Of hoewel… misschien is grenzeloos ondernemen juist typisch Nederlands.De keuze voor post, pakketten en e-commerce vloeit logisch voort uit onze activiteiten. Er worden steeds meer goederen online besteld en daardoor zien we ons werk in de bezorging van pakketten, nationaal en internationaal, fors toenemen. Post is een belangrijke schakel voor e-commerce, in de vorm van direct marketing of huis-aan-huis reclame.
Verder leggen we ons steeds meer toe op het direct ondersteunen van e-commerce, door kant-en-klare webwinkels aan te bieden, of de hele logistiek voor online retailers over te nemen. Onze reputatie als betrouwbaar bedrijf en het feit dat we over het grootste vestigingennetwerk in Nederland beschikken, helpen daarbij.
We zien ons bedrijf dan ook als een onmisbare schakel tussen de fysieke en online wereld. We hebben volop kansen om deze verder te ontwikkelen en daarin mee te groeien, nationaal en internationaal.