
Ogilvy Amsterdam
Ogilvy werd in 1948 opgericht door David Ogilvy. Op dit moment werken wereldwijd meer dan 14.000 werknemers in 497 kantoren in 125 landen voor ruim 2.300 klanten. Als beursgenoteerde organisatie is Ogilvy onderdeel van het WPP-netwerk, een van de drie grootste communicatienetwerken ter wereld.
IF IT DOESN’T SELL, IT ISN’T CREATIVE
Deze bekende quote van David Ogilvy zit in de genen van ons bureau. Creativiteit die leidt tot uitstekend resultaat, dat is waarvoor je naar Ogilvy Amsterdam komt. Of het nu gaat om creatie, account of strategie, we hebben allemaal een natuurlijke drive om de business van onze klanten te doorgronden. En te vergroten. Hun businessproblematiek staat altijd centraal. Niet alleen in merkbeleving, maar ook juist in termen van aankoop of gedrag. Met duidelijke doelstellingen richten we ons samen met de klant op de best mogelijke strategie. Van het krachtig inzetten van een afzonderlijke discipline tot naadloos geïntegreerde campagnes. Met als uitkomst hoogstaand creatief werk en uitstekend resultaat. Immers, if it doesn’t sell, it isn’t creative.
DELEN VAN KENNIS
Wij geloven dat naast onze passie voor het vak, kennis en ervaring van essentieel belang zijn om tot het beste werk te komen. Alleen inzicht in het merk, de businessproblematiek en de doelgroep leidt tot creativiteit die verkoopt. Daarom heeft iedereen in ons wereldwijde netwerk toegang tot de uiterst geavanceerde kennisbase “Truffles”. Met cases, modellen, tools en praktijkvoorbeelden uit elke industrie en iedere markt. Daarnaast doen we zelf onderzoek om tot nieuwe inzichten te komen. En we houden regelmatig presentaties en workshops voor onze klanten. Jaarlijks organiseren wij events met het doel onze kennis en ervaringen uit te wisselen met klanten, prospects en marketing- en communicatieprofessionals.