“We doen het prima”, zegt Wiebe de Boer, directeur bij ICT-dienstverlener ilionx. “Wat betreft resultaat en groei onderscheiden wij ons ook gunstig in economisch mindere tijden.” In 2012 heeft ilionx zelfs het beste operationele resultaat behaald van de afgelopen jaren. De hoge kwaliteit van het geleverde werk, de snelheid van oplevering van projecten en de betrokkenheid van de medewerkers zijn de sterke punten van de organisatie, en ook de redenen dat opdrachtgevers voor het in Utrecht gevestigde ICT-bedrijf kiezen.

De ilionx-medewerkers doen er alles aan om een zo hoog mogelijk businessrendement te behalen voor hun klanten. Het cellenmodel van Eckart Wintzen waarmee ilionx werkt, heeft als grote voordelen dat ondernemerschap van de medewerkers en betrokkenheid bij de klant in de genen van de organisatie zijn verankerd. “De voordelen die daaruit voortvloeien voor onze opdrachtgevers spreken voor zich”, aldus De Boer. “Bovendien speelt mee dat klanten in economisch roerige tijden kleinere investeringen doen in hun ICT-projecten wat uitstekend past bij de omvang van ons bedrijf.”

 

De markt is op dit moment gunstig voor middelgrote ICT-dienstverleners. Opdrachtgevers verwachten ook steeds sneller resultaat, iets waartoe ilionx prima in staat is dankzij het gebruik van Agile ontwikkelmethoden, zodat het nieuwe direct bruikbare deelfunctionaliteit in heel korte tijd kan ontwikkelen en implementeren. “En laten we niet vergeten dat prijs/kwaliteit een zeer belangrijke rol speelt”, beklemtoont De Boer. “Het rendement van ICT moet meetbaar zijn. Wij geven 7% à 8% van onze omzet uit aan opleidingen en kennisontwikkeling van onze medewerkers wat aanzienlijk aan de kwalitatieve groei van ons bedrijf bijdraagt.”

www.ilionx.com

Recente stories