De digitalisering maakte de afgelopen jaren vooral opgang in B2C zoals de retail en hotelbranche. In 2017 zal deze opmars doorzetten naar het gehele bedrijfsleven. “Bedrijven die de digitalisering het snelst omarmen, zullen de beste resultaten behalen”, zegt Mario Smit, scheidend directeur van Experis Ciber. “Dit vereist wel dat de business de mogelijkheden van de digitalisering op waarde gaat schatten. Enerzijds kunnen slimme connected apparaten de bestaande processen binnen een bedrijf efficiënter maken. Anderzijds levert de digitalisering kansen op om nieuwe waarde aan je product of dienst toe te voegen. Daarmee boor je nieuwe markten aan – en meer omzet!”

Experis Ciber is al vijftien jaar actief op de Nederlandse markt. De full-service IT-leverancier richt zich sinds kort op de markt om bedrijven bij hun digitalisering te ondersteunen. “De business van onze klanten staat daarbij centraal”, zegt Smit. “We leveren alleen diensten die echt waarde toevoegen. Met onze nieuw opgerichte BizTech-divisie gaan we als partner optreden om klanten digitaal te leren denken. Ook willen we klanten digitaal ontsluiten. Via een directe interface kunnen zij dan veel sneller met andere bedrijven, zoals toeleveranciers, handelen en communiceren. Tot slot gaan we klanten helpen om hun fysieke processen zo snel mogelijk te digitaliseren.”

In juli 2016 werd Ciber overgenomen door ManpowerGroup Nederland. Dit past in haar strategie om meer hoogwaardige IT-diensten aan de klanten van ManpowerGroup aan te kunnen bieden. “Door de overname beschikt Experis Ciber over een groot internationaal netwerk én over een sterke partner”, zegt scheidend directeur Smit, die langer is aangebleven om de transitie goed te begeleiden. “Ik draag vanaf 1 januari 2017 mijn verantwoordelijkheid over aan Barbera de Graaf en zie de toekomst voor Experis Ciber met veel vertrouwen tegemoet.”

 

www.ciber.nl

Recente stories