Turning .complexity into profitability

Online succes is steeds moeilijker te behalen. Niet alleen de gebruiksvriendelijkheid en snelheid bepalen de slagingskans, maar ook beveiliging, identificatie en veranderde wetgeving eisen veel aandacht. “Bij ISAAC houden we van het oplossen van complexe onlinevraagstukken, altijd met meetbaar voordeel.”

Turning .complexity into profitability

Het Eindhovense internetbureau timmert hard aan de weg. De ontwikkelaar van oplossingen voor complexe internetvraagstukken is gespecialiseerd in financiële dienstverlening en e-commerce. Praktisch elke IT-uitdaging voeren ze met succes uit. Variërend van omvangrijke webportalen tot API-design en middleware. De techniek, het echte bouwen, is de corebusiness. “Wij ontwikkelen dagelijks software voor klanten waarvoor de internetapplicatie op het kritieke pad ligt. Komt een platform van de klant plat te liggen, dan kan dat desastreus zijn”, omschrijft Max Hufkens, CFO.

‘Bij ISAAC zorgen we voor elkaar en investeren we volop in opleiding van onze collega’s’

.complexity-propositie

In 2014 begon de groei. ISAAC communiceerde duidelijk in de markt waar het bedrijf echt goed in is: de ontwikkeling en het beheer van weboplossingen voor complexe onlinevraagstukken. Mark Hoogendoorn, CEO: “Steeds meer grote financiële dienstverleners outsourcen hun ontwikkeling en beheer bij ons. Aan de noodzaak van voortdurend doorontwikkelen en innoveren komen ze niet toe. Juist voor die bedrijven is het slim om te werken met ons.”

ISAAC opereert in klantspecifieke teams van drie tot vijftien IT-specialisten die elkaar versterken. Daarmee sluit ISAAC perfect aan bij de ontwikkeling en wensen van hun klanten. Binnen deze teams is veel kennis aanwezig en zijn de IT-specialisten continu op de hoogte van marktontwikkelingen en regelgeving.

Als sterk innovatief internetbedrijf is ISAAC voortdurend met de toekomst bezig. Hoogendoorn: “Wij bouwen, beheren en ontwikkelen webshops en portalen continu door. We hebben veel vergaande kennis en kunde in huis. ISAAC investeert veel in opleiding voor het toepassen van de nieuwste ontwikkelingen en technieken. Zo zijn bedrijven altijd verzekerd van onder meer optimale beveiliging en actuele kennis van IT-specialisten.” Klanten als Baderie, BNP Paribas, Ingenico en Winkelstraat.nl schakelen ISAAC in voor het leveren van specialistische IT-diensten.

Klantbelang centraal

Het belang van de klant staat altijd voorop bij fullservice-internetbureau ISAAC. Zo ook klantvriendelijkheid, pragmatisme en samenwerken. Hufkens: “We willen klanten succesvol maken. Dat maken we mogelijk met ruim honderd hoogopgeleide medewerkers en alle disciplines onder één dak. Bijvoorbeeld een grote webshop enkele seconden sneller maken is specialistisch werk. Dit heeft grote impact op de conversie en dus op de omzet van de shop. Bovendien gaan we een klantintieme relatie aan. We leren elkaar daarom van a tot z kennen, waardoor we in staat zijn om proactief mee te denken.”

Om grote websites in de lucht te houden, is echt vakmanschap nodig. De omzetderving voor een website of platform dat stilligt is doorgaans groot. Het Performance & Security center van ISAAC houdt continu de performance en veiligheid van ontwikkelde webapplicaties in de gaten. Komt er een nieuwe softwareversie uit voor betere beveiliging, dan informeert de afdeling de klant. Ook komt het Performance & Security center onmiddellijk in actie bij beveiligingslekken en potentiële performanceproblemen.

Investeren in IT’ers

“Bij ISAAC zorgen we voor elkaar”, vertelt Hufkens. “We investeren volop in opleiding en in de nieuwste apparatuur, zodat onze medewerkers zich goed kunnen ontwikkelen. Zo hebben we een introductieprogramma (onderdeel van de ISAAC Academy) en krijgen nieuwe collega’s twee vaste begeleiders, zowel een technische als een persoonlijke. Daar kunnen ze altijd terecht. Bovendien kan 10% van de werktijd worden besteed aan studie. Collega’s zetten die tijd in voor opleidingen en congressen, maar het is ook mogelijk om die te besteden in guilds. Via die guilds bevorderen we kennisdeling en innovatie. De kruisbestuiving tussen de teams op onze focusgebieden finance en e-commerce, naast onze innovatieafdeling, biedt namelijk eveneens relevante meerwaarde”, vertelt CFO Max Hufkens.
De voornamelijk hoogopgeleide specialisten binnen ISAAC moeten het volledig naar de zin hebben, vindt Hoogendoorn. Zo zijn er in de Star Trek- en Starwars-ademende werkruimtes talrijke technische hoogstandjes waarneembaar. En voor werknemers is er een aparte ruimte ingericht waar de IT’ers diverse spellen kunnen spelen. Het resultaat is een groot saamhorigheidsgevoel. Hoogendoorn: “Er heerst een goede sfeer. Nieuwe mensen worden met open armen ontvangen.” Welkom in het walhalla voor de IT’er.

Fun en gezelligheid waarderen

Wij delen kennis onderling

Vrijheid in creativiteit

Niet de nieuwe skin voor WordPress

Recente stories