Altijd de beste oplossing

Altijd de beste oplossing

4NG brengt de beste digitale specialisten bij elkaar in één grote familie, een familie waarin ondernemerschap centraal staat. Doel: het beste fullservice digitale bureau van Nederland zijn én blijven.

Het is nu ongeveer een halfjaar geleden dat zijn Arlanet werd ingelijfd door 4NG, maar voor oprichter Paul de Metter voelt het alsof er drie jaar verstreken zijn. “Dat komt doordat Arlanet een enorme boost heeft gekregen door die overname. Nu ik bij de 4NG-familie hoor, kan ik me volledig richten op dat waar ik goed in ben: bij klanten zorgen voor een optimale digitale transformatie met EPI commerce of Umbraco. Daarnaast vinden klanten het ook prettig, want die willen graag met een fullservicebureau werken.”

‘We willen onze klanten kunnen bedienen op alle facetten van de digitale customer journey’

Beste digitale specialisten

De overname van Arlanet staat niet op zichzelf. Op dit moment werken er zo’n tweehonderd experts bij 4NG; binnen een paar jaar moeten dat er vijfhonderd zijn. “We groeien niet om het groeien, maar omdat we het beste fullservice digitale bureau van Nederland willen zijn”, legt 4NG’s CEO Michiel Kroeks uit. “We willen onze klanten, voornamelijk de grotere mkb-bedrijven, kunnen bedienen op alle facetten van de digitale customer journey en daarvoor zoeken we simpelweg naar de beste specialisten.”

Thought leadership

Zo ontstaat volgens Kroeks een succesvolle 4NG-familie. Gezamenlijk vormen ze een gestroomlijnd fullservicebureau. Afzonderlijk zijn de familieleden stuk voor stuk thought leader op hun eigen terrein, variërend van strategic design en e-commercedevelopment tot webdevelopment en subscription commerce. “Een mooi voorbeeld is het Wereld Natuur Fonds, dat zich onder meer wilde richten op een jongere doelgroep. We zijn uitgekomen op één pakket voor content, marketing en commerce. Dat is niet alleen effectief, maar ook handzaam voor een niet al te grote organisatie als het WNF. Zo denken wij graag mee met de klant.”
“Natuurlijk moet je het hebben over de customer journey, maar je hebt er niets aan als het aan de achterkant niet klopt”, vult Paul de Metter aan. “Dat is precies iets wat 4NG altijd in de gaten houdt. De koppeling tussen voor- en achterkant is absoluut een kracht van ons.”

De energie van de ondernemer, daar gelooft 4NG heilig in. Kroeks: “Wie zich bij ons aansluit, geeft zijn ondernemerschap een nieuwe dimensie. Kijk maar naar Paul. Hij was al een ontzettend goede ondernemer, maar nu hij bij 4NG zit, kunnen wij hem volledig ontzorgen en kan hij zich nog meer dan voorheen richten op de dingen waarin hij goed is. Daar wordt iedereen vrolijk van, de klant voorop.”