Print prent beter in dan digitaal
‘Hoofdrol voor print in de mediamix’Printmagazines zorgen voor meer omzet
Het marketingbudget voor print neemt de laatste jaren af, met Nederland voorop binnen Europa. Een opvallende ontwikkeling, want onderzoek leert juist dat print en dus ook printmagazines lezers diepgaand bij een boodschap betrekken. Zo vormt print de beste weg naar een duurzame klantrelatie – en meer omzet.
Printmagazines leveren hoge ROI
Voor adverteerders telt direct resultaat. Ze focussen op direct marketing, wat ten koste gaat van investeren in klantenbinding. Een verkeerde afweging: brand awareness heeft een positieve invloed op de omzet. Printmedia leveren daarvoor een constante hoge ROI.
Brand awareness
Printmagazines zijn cruciaal bij het creëren van brand awareness, zeker ook in B2B.
Aandacht voor de boodschap
Ons brein verwerkt een tekst op papier intensiever dan dezelfde tekst op een scherm. Een boodschap uit een tijdschrift begrijpen we dus beter en blijven we ons langer herinneren. Dit geldt voor alle leeftijden, inclusief millennials!
Zakelijke beslissers
Zakelijke beslissers laten zich vooral door papieren media beïnvloeden bij het zoeken naar een leverancier of dienstverlener. Vakbladen vormen een betrouwbare en neutrale autoriteit – zonder banners en nepnieuws.
Print als premium product
Printmagazines kunnen daarom een mooie rol blijven behouden als premium product naast alle digitale middelen en kanalen binnen mediaplatforms. En zeker binnen B2B communicatie, omdat het een kwalitatieve premium uitstraling heeft, wat in het verlengde ligt van wat Brands willen uitstralen.
Download het whitepaper Print prent beter in dan digitaal