Vertrouwde media zorgen voor reclamecampagnes met betere resultaten. De adverterende merken krijgen meer bekendheid, een beter imago en meer conversie. Dat blijkt uit de nieuwe bronnenstudie van Trust in Media.
In dit tweede whitepaper van Trust in Media ligt de focus op de betere resultaten van reclame. De adverterende merken realiseren binnen de vertrouwde context meer bekendheid en een beter imago. Ook de conversie en omzettoename zijn significant sterker.
Campagnes in magazine- en nieuwsmedia hebben een meerwaarde voor naamsbekendheid. Ook neemt de betrokkenheid van de consumenten toe en realiseert het adverterende merk een betere breinpositie.
Bij het ‘merkenbouwen’ hebben vertrouwde media veel potentieel. Reclame in magazine-en nieuwsmedia heeft een positieve invloed op de likeablity en de prijsperceptie. Verder dragen deze mediakanalen sterk bij aan het vertrouwen in de merken. Aanvullend zorgen deze media voor een sterkere omzetimpuls.
Het whitepaper naar dit onderzoek vind je dit hier en daarnaast kun je daar ook alle voorgaande publicaties vinden.