Toegankelijkheid

Uit onderzoek dat Van Benthem & Keulen onder beslissers heeft laten uitvoeren, kwam naar voren dat de juridische wereld als een vrij gesloten en naar binnen gericht bastion wordt gezien. Deze beslissers ervaren het vragen om juridische hulp vaak als hoogdrempelig. “Voor ons was dat reden om onze dienstverlening opener en toegankelijker te maken”, zegt Johan Koggink, directeur bij Van Benthem & Keulen.

“En om dat handen en voeten te geven, hebben wij het vanDienst serviceconcept geïntroduceerd. Dit bestaat uit zes kosteloze services waarvan zowel klanten als niet-klanten gebruik kunnen maken.” Een van de meest gebruikte diensten is de Helpdesk waar bedrijven met een juridisch probleem telefonisch kunnen sparren met een specialist. Het kantoor helpt de vraagsteller op weg zodat deze zelfstandig weer verder kan.

Een tweede service is het ter beschikking stellen van modelcontracten op velerlei rechtsgebieden. vanDienst waarborgt ook prijszekerheid door de kosten van een advies of een procedure vooraf te berekenen, zodat een cliënt weet waar hij aan toe is, of door een vaste prijs af te spreken. Zo zijn er geen financiële verrassingen achteraf. “Onze gratis digitale nieuwsbrief Legal Update zorgt dat abonnees op de hoogte blijven van de juridische actualiteiten”, vertelt Koggink. “Zo krijgen zij kort en bondig essentiële kennis om problemen te voorkomen. Ook verzorgen wij permanente nascholingen voor onze doelgroepen om ze vroegtijdig te attenderen op juridische ontwikkelingen.” Tot slot is er de bibliotheekservice waarbij online informatie, zoals een uitspraak of publicatie kan worden ingezien. Het vanDienst® serviceconcept wordt enorm gewaardeerd en heeft er mede voor gezorgd dat Van Benthem & Keulen de laatste twee jaar tot de top 4 omzetstijgers van Nederland behoort.

Bekijk 2014
Magazine
MT100
Uitgave
2014
Auteur
René Moscou
 

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2018 cstories.nl - alle rechten voorbehouden.