Business Discovery

Business Discovery is in essentie door de gebruiker gedreven business intelligence. In tegenstelling tot de meeste BI-oplossingen die IT-gedreven zijn, staat bij Business Discovery van QlikView de gebruiker aan het roer. De oplossing is ontwikkeld vanuit de gedachte dat business intelligence de zakelijke gebruiker daadwerkelijk moet ondersteunen. De in-memory associatieve analyse die de Business Discovery-oplossing gebruikt zorgt dat de gebruiker alle soorten gegevens vrij, flexibel en doelgericht kan onderzoeken in plaats van via voorgedefinieerde vragen. Vragen naar de bekende weg geeft immers geen nieuwe kennis.

Met Business Discovery kan iedereen eenvoudig de meest complexe data analyseren en ordenen om zo tot inspirerende zakelijke inzichten te komen. “Het biedt de gebruikers op maat gemaakte inzichten die voldoen aan hun eigen specifieke zakelijke behoeften”, zegt Bas van der Horst, Country Manager bij QlikTech Benelux. Echte samenwerking tussen personen, afdelingen en business units is nu echt mogelijk dankzij het gezamenlijk ontdekken en delen van relevante informatie.

 

“De juiste beslissingen nemen, gebaseerd op correcte, actuele informatie is veel eenvoudiger geworden”, aldus Van der Horst. “Door de juiste vragen te kunnen stellen krijg je sneller begrip en bouw je aan een gedegen concurrerende voorsprong.” De QlikView-oplossing onderscheidt zich door haar technologische voorsprong en door de associatieve manier van informatieanalyse. De Mandemakers Groep bijvoorbeeld erkent dat en heeft de Business Discovery-oplossing aangeschaft. Vierhonderd medewerkers gebruiken nu 40 interactieve apps in plaats van 1600 rapporten voor informatieanalyse. De efficiëntiewinst, ook in beheer en onderhoud, spreekt voor zich.

 

www.qlikview.com/nl

Bekijk 2012
Magazine
MT100
Uitgave
2012
Auteur
René Moscou
 

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2017 cstories.nl - alle rechten voorbehouden.