Tele2 Zakelijk loopt harder voor zijn klanten

‘We zijn kleiner in omvang, maar veel slimmer in strategie’

Een andere beroemde nummer twee werd ooit nummer één met de slogan ‘We try harder’. Tele2 Zakelijk wil potentiële klanten overtuigen van het feit dat de organisatie met haar zakelijke communicatieoplossingen een serieus alternatief biedt, door harder te lopen voor een zachtere prijs en bovenal door hoogwaardige kwaliteit te leveren.

Roy van Oosteroom, de onlangs aangetreden Directeur Zakelijke Markt van Tele2, ziet het als zijn belangrijkste missie om Tele2 Zakelijk een steeds prominentere rol te laten spelen binnen het Nederlandse telecomlandschap. Dat wil hij bereiken door bestaande en potentiële klanten ervan te overtuigen dat het productaanbod zowel kwalitatief hoogwaardig als economisch voordelig is. “Als uitdager van de gevestigde orde laten we elke dag zien dat we bereid zijn om harder te lopen voor onze klanten”, stelt Van Oosteroom. Onze boodschap naar de markt is dan ook glashelder: we luisteren heel goed naar de wensen van onze klanten en we rusten niet voordat we die naar tevredenheid hebben vervuld. We hebben daarvoor alle ingrediënten in huis, waaronder ons eigen degelijke ‘All-IP’-netwerk. Behalve KPN heeft geen enkele andere telecomaanbieder een eigen landelijk dekkend netwerk. Dat unieke gegeven maakt ons in combinatie met onze sterk concurrerende prijsstelling verreweg het meest aantrekkelijke alternatief voor de zakelijke markt.”

 

David versus Goliath

“Tele2 Zakelijk is groot genoeg om grote zakelijke klanten te bedienen, en dat doen we dan ook voor namen als ABN AMRO, DHL en de Nederlandse Spoorwegen”, vervolgt Van Oosteroom. “Daarnaast zijn we een grote speler op de overheidsmarkt: we hebben elf provincies en vele grote ministeries als klant. Aan de andere kant zijn we ook weer klein genoeg om onze zakelijke klanten in het midden- en het kleinzakelijke segment optimaal te kunnen bedienen. Voor iedere bedrijfsomvang geldt dat je voor elk product en elke dienstverlening van Tele2 Zakelijk een vast aanspreekpunt hebt. Bij ons is het volkomen uitgesloten dat je voor verschillende diensten steeds weer andere contactpersonen of afdelingen moet bellen. Er is één centraal en intern gehuisvest callcenter, waarvan de medewerkers zodanig zijn opgeleid dat ze elke klant direct verder kunnen helpen met zijn of haar vraag. Eindeloos doorverbonden of in de wacht gezet worden voor verschillende diensten en steeds opnieuw hetzelfde verhaal moeten vertellen, komt bij Tele2 Zakelijk niet voor. Dat kun je alleen maar beloven als je organisatie zo flexibel is ingericht dat je zowel grote als kleine klanten met zeer omvangrijke of juist kleinschalige productafnames op dezelfde manier kunt bedienen. Daarin zijn wij de David ten opzichte van de Goliath: kleiner in omvang, maar veel slimmer in strategie. Voeg daarbij onze scherpe prijsstelling, die voortkomt uit de overtuiging dat onze producten en diensten vooral nuttig moeten zijn en dus ontdaan zijn van overbodige functies, en je begrijpt waarom we voor een groeiend aantal organisaties het beste alternatief zijn.”

 

Korte lijnen

“Met name overheden blijken steeds vaker gecharmeerd te zijn van de voor hen zeer prettige combinatie van flexibiliteit en kostenefficiency”, voegt Van Oosteroom daaraan toe. “De werkwijze van overheden vraagt vaak om zeer specifieke functionaliteiten, die door een grote provider vaak niet binnen de gewenste korte termijn gerealiseerd kunnen worden. Omdat Tele2 Zakelijk bijzonder korte lijnen heeft, met vaste contactpersonen werkt en over een uitermate slagvaardige organisatiestructuur beschikt, kan de vraag naar ongebruikelijke oplossingen veel sneller gehonoreerd worden zonder dat daar hoge kosten aan verbonden zijn. In deze economisch uitdagende tijd, waarin snelheid van handelen cruciaal kan zijn voor de overlevingskansen, is dat aspect uiteraard ook voor veel bedrijven van groot belang. We richten ons op dit moment sterk op het mkb, waarvoor we een uiterst aantrekkelijk productportfolio hebben ontwikkeld. Zo hebben we recent Connect gelanceerd. Dit is een flexibele oplossing voor bedrijfsnetwerken, die een zeer hoge kwaliteit combineert met een aantrekkelijke prijs. Connect verbindt lokale bedrijfsnetwerken met elkaar tot één communicatienetwerk. Dit bieden wij dan in vier verschillende vormen aan, geschikt voor alle bedrijven, van klein tot groot. De oplossing kan altijd gemakkelijk worden uitgebreid als het groeiende bedrijf nieuwe vestigingen of meer gebruikers krijgt. Over het communicatienetwerk kunnen zakelijke klanten naar eigen behoefte andere diensten als internet, IP-telefonie, pin of beveiliging toevoegen.”

 

Kernwaarden

Hoe gaat Tele2 Zakelijk zich profileren in de markt? Van Oosteroom: “De komende tijd zullen we aan de zakelijke markt duidelijk ons gezicht tonen. Een groot deel van ons succes is gebaseerd op het persoonlijke contact met onze klanten en daar gaan we in onze communicatie naar de markt de nadruk op leggen. De kernwaarden van Tele2 Zakelijk zijn dezelfde als die voor de consumentenmarkt: price leading, quality of service en ease of use. We gaan ervan uit dat elke beslisser in de zakelijke markt ook een consument is, die Tele2 kent als uitdager van de gevestigde orde. Wij benadrukken richting zakelijke markt echter ook een belangrijke andere eigenschap, namelijk onbetwiste professionaliteit. Dat bewijzen onze medewerkers dagelijks in hun directe contacten met onze bestaande en potentiële klanten. Bovendien zie je dit terug in onze indrukwekkende klantenlijst: als al die grote namen zo tevreden zijn over onze producten en onze dienstverlening, is er voldoende reden om aan te nemen dat we voor alle andere organisaties met elke denkbare omvang ook een serieus alternatief kunnen zijn. Die boodschap ga ik de komende tijd met de grootst mogelijke overtuiging verkondigen!”

Bekijk 2009
Magazine
MT100
Uitgave
2009
Auteur
Edwin Donkers
Fotograaf
Leonard Faustle
 

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2018 cstories.nl - alle rechten voorbehouden.