‘Ons motto is: precision marketing’

‘Wij genereren klanten die echt blij met jou zijn’

Drie mannen doemen op uit de mist: Gert Jan Delcliseur, Michiel van Riemsdijk en Menno Worst. Het symboliseert mooi wat zij doen: mistige klantenbestanden omvormen tot heldere systemen voor gerichte marketingprogramma’s met individuele klanten. “De tijd van met hagel schieten is definitief voorbij!”

Worst is directeur van PostNL-dochter Marvia, Van Riemsdijk bekleedt die functie bij Yourzine en Gert Jan Delcliseur is de oprichter van Searchresult. Met elkaar vormen ze de directie van een kersvers nieuw data-driven marketingbureau dat is gevormd uit de verschillende bedrijven. Drie mannen met een avontuurlijke achtergrond. Zo maakte Worst eerst een reis naar Zuid-Amerika voordat hij – “platzak, gebruind en dakloos” – begon bij PostNL. Hij boekte daar succes met het sorteren van onleesbare post en leidde uiteindelijk dochterbedrijf Marvia, dat software ontwikkelt voor effectieve lokale marketing. Delcliseur werkte op de grote vaart, bij een slager – “Ik vind vlees bereiden nog steeds mooi” – en tot slot startte hij een bedrijf als websitebouwer, voordat hij begon met het succesvolle internetmarketingbureau Searchresult. En Van Riemsdijk zette een online handel op in Hollandse waren voor expats, verbond in Kenia de rozentelers via het internet met branchegenoten in Nederland – “Mijn vader zei: ‘Je mag mee naar Kenia, maar je moet er wel voor werken.’” – en stond aan de wieg van internationaal dialoogmarketingbureau Yourzine.

Eind vorig jaar bracht PostNL hen samen en sindsdien werken zij binnen een nieuw bedrijf dat de marketingcommunicatie helpt personaliseren tot een hechte en waardevolle een-op-eendialoog tussen merk en consument. Met opdrachtgevers als Ziggo, Albert Heijn, de Efteling, PSA en Domino’s Pizza. En niet onverdienstelijk, zo blijkt uit de noteringen in ook deze uitgave van Emerce100.

 

‘Wij genereren klanten die echt blij met jou zijn’

 

Persoonlijk

“Toen Albert Heijn zijn winkeltje begon, kende hij al zijn klanten en hun behoeften. Dat wil elk bedrijf, want als je een oprechte persoonlijke band kunt opbouwen met je klant, creëer je waarde en komt hij terug”, legt Van Riemsdijk uit. “Maar hoe doe je dat met honderdduizenden of zelfs miljoenen klanten, vaak nog verborgen achter een e-mailadres, postadres, telefoon of een cookie? Daartoe moet je alle raakmomenten tussen jou, je merk en je klant in kaart brengen.”

“Het is onze kernexpertise om die data integraal inzichtelijk te maken en om te zetten in een goede en persoonlijke marketingstrategie en campagneprogramma. Wij verzamelen en interpreteren de data, bepalen waar de klant behoefte aan heeft en ontwikkelen de juiste een-op-eencontactstrategie”, zegt Delcliseur. “Ons motto is: precision marketing. Je kunt wel al je klanten een Unox-rookworst aanbieden, maar dat werkt alleen bij klanten die er ook behoefte aan hebben.”

Menno Worst: “Als wij met een opdrachtgever aan de slag gaan, zal hij per definitie minder communiceren. We schieten namelijk niet meer met hagel; die tijd is voorbij: wij zijn scherpschutters. Want als je elke klant haarscherp in het vizier hebt, is elk schot raak. Daartoe beperken we ons niet tot enkele kanalen: tezamen zijn we specialist voor alle relevante kanalen. Dat maakt ons bureau uniek in Nederland.”

 

Get, keep, grow

De drie heren zagen de behoefte aan deze specifieke dienst zienderogen toenemen, zegt Van Riemsdijk: “We gaan naar een datagedreven wereld: organisaties stoppen niet langer geld in eindeloos acquireren van ‘nieuwe’ klanten, maar willen juist vanuit identificatie – over alle contactmomenten en -plaatsen tussen merk en consument heen – klantwaarde creëren, van prospect tot loyale klant. Dat kan door de data juist te benutten. Vanuit die behoefte zijn wij samengekomen, want wij kunnen als geen ander aantoonbare klantwaarde genereren. Get, keep, grow: dit model verbindt onze bedrijven.”

“We behoren nu al tot de top in onze sector”, zegt Delcliseur. “Een bewuste match van bedrijven, als nieuw onderdeel onder PostNL, om onze klanten echt het allerbeste te bieden vanuit een onestopshoppingconcept. We vormen een team van benodigde competenties ‘op maat’ voor onze opdrachtgevers. Er is niemand die dit kunstje zoals wij combineert tot een effectief en compleet geheel.”

 

Biggest bang

Van Riemsdijk: “Dit jaar zullen we, naast de bestaande merken, onszelf opnieuw presenteren in de markt, met een nieuw merk waarin we de logica van de optelsom herbergen. De naam is gevonden, maar die houden we nog even voor onszelf! Reken maar dat wij, met ruim tweehonderd professionals in Nederland, België, Engeland en Duitsland, niet kunnen wachten!”

“Ons streven? The biggest bang for your buck”, zegt Delcliseur. “We laten conversie en klantwaarde werkelijk groeien en gaan oprechte partnerships aan met onze opdrachtgevers. Daar werken we met z’n allen iedere dag met veel plezier aan. En daardoor kunnen we inmiddels bogen op heel mooie klantervaringen. Een beter bewijs is er niet.”

Bekijk 2017
Magazine
Emerce 100
Uitgave
2017
Auteur
Antal Giesbers
Fotograaf
Fjodor Buis
 

Vergelijkbare C-stories

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2017 cstories.nl - alle rechten voorbehouden.