Full circle digital transformation

“We zijn op ons best als we oude businessmodellen ombouwen voor nieuwe doelgroepen”

Conclusion Digital helpt organisaties een antwoord te formuleren op de snelle opmars van digitale start-ups en disruptors. Het bedrijf zorgt voor een digitale transformatie die opdrachtgevers in staat stelt om te overleven of zelfs een sterkere marktpositie te veroveren.

Door de opkomst van digitale start-ups raken traditionele bedrijfsstrategieën snel achterhaald. “Het is begrijpelijk dat veel bedrijven worstelen met de huidige disruptie”, vertelt Jeroen Borst, directeur van Conclusion Digital Amsterdam. “Als je al decennia hetzelfde doet, is het lastig om je denkpatroon te doorbreken. Daarvoor heb je een partij nodig die met een frisse blik naar je erfgoed en je klantendatabase kan kijken: Conclusion Digital dus. We zijn op ons best als we oude businessmodellen kunnen ombouwen voor nieuwe doelgroepen. Als full circle digital agency brengen we een digitale transformatie op gang en geven daarmee een merk, dienst, product of organisatie nieuwe relevantie.”

 

“We zijn op ons best als we oude businessmodellen ombouwen voor nieuwe doelgroepen”

 

Klantreis

Conclusion Digital verwerpt het idee van ‘in één keer raak’ en omarmt juist de filosofie van agile start-ups. “We werken met een cyclus van ontwerpen, bouwen, implementeren en leren via gebruikersinteractie”, zegt creatief directeur Sander Appel. “In dit proces stemmen we creativiteit en user data zodanig op elkaar af, dat we over alle kanalen heen uiteindelijk de beste user experience creëren. Zodat individuele gebruikers de content en producten zien die het best bij hen passen.”

Vanaf het begin werkt Conclusion Digital nauw samen met een opdrachtgever. “Op het moment dat wij een site, applicatie of campagne opleveren, begint ons verhaal pas echt”, zegt Appel. “Onze kracht is juist dat onze dienstverlening dan gewoon verder gaat. We zorgen er bijvoorbeeld voor dat ons platform bij een opdrachtgever geborgd wordt, zodat de gebruikerservaring continu verbetert.”

 

Wendbaarheid

Nu de markt sneller verandert, moeten ook bedrijven hun digitale strategie vaker bijsturen. Directeur Guus van de Mond voorziet dan ook dat grote IT-projecten passé zijn. “De markt verschuift naar kortere projecten in een wendbare, flexibele omgeving. Kleine investeringen, liefst in de cloud en met slimme technologie, leiden tot een snelle en zichtbare opbrengst voor onze opdrachtgevers. We streven naar een duurzaam partnerschap met opdrachtgevers. Als we hun doelgroep al door en door kennen, werpt zo’n investering meteen haar vruchten af.”

Conclusion Digital werkt vanuit drie locaties. Het kantoor in Amsterdam is gespecialiseerd in digital marketing, dat in Utrecht in business en productivity applications waarmee bijvoorbeeld de klantinteractie direct verwerkt kan worden. Heerlen is een satellietvestiging waarmee een aantal grote klanten in de regio Zuid-Nederland wordt bediend.

Bekijk 2016
Magazine
Emerce 100
Uitgave
2016
Auteur
Marco Mulders
Fotograaf
Fjodor Buis

C-quotes

  • Full circle digital transformation Oude businessmodellen ombouwen voor nieuwe doelgroepen
 

Vergelijkbare C-stories

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2017 cstories.nl - alle rechten voorbehouden.