Nuchter fullserviceinternetbureau voor online-effect

‘Online-effect ontstaat op het snijvlak van business, gebruiker en techniek’

eFocus is een fullservice-internetbureau met vestigingen in Utrecht en Amsterdam. Met ruim tachtig professionals houdt het bureau zich, al bijna tien jaar, bezig met het ontwikkelen van websites, het verzorgen van onlinemarketing en het optimaliseren van onlineconversie.

“Alles draait in onze aanpak om het behalen van online-effect”, zegt directeur en medeoprichter Marc-Paul Brandt. “We gaan uit van de doelstellingen van de opdrachtgever en we gaan vervolgens hard aan de slag om die te behalen. Daarbij gaan we op zoek naar het optimale snijvlak van businessdoelstellingen, gebruikerswensen en technische mogelijkheden. Doordat wij een fullservice-internetbureau zijn en dus het gehele traject kunnen verzorgen, begrijpen we de totale problematiek van onlinemarketing beter dan gespecialiseerde bureaus. We bedenken het concept en het design, we voeren dat technisch zelf uit en we verzorgen daarna het beheer en de hosting. Daar laten we het echter niet bij: met behulp van geavanceerde technieken streven we voortdurend naar het verbeteren van de websites, om zo het effect blijvend zo hoog mogelijk te houden. Een van onze opkomende proposities is dan ook conversie-optimalisatie. Conversie is volgens onze definitie een breed begrip: elke website die bij de bezoeker oproept tot een bepaalde actie is gericht op conversie. Afhankelijk van de doelstellingen die een organisatie heeft, kunnen wij de website verbeteren om de gewenste conversie tot stand te brengen of de bestaande conversie te optimaliseren. Anders gezegd: zodra een website in de lucht is, begint het ‘echte werk’. Dat is de meerwaarde van het dynamische medium internet: je kunt net zolang aan de knoppen draaien tot je het gewenste effect hebt bereikt. Dat besef dringt bij steeds meer organisaties door en daarvoor hebben wij de middelen, de technieken en de mentaliteit in huis.”

Constante kwaliteit

Deze mening wordt gedeeld door Sven Fremeijer, Marketing Manager van Chrysler, Jeep en Dodge en opdrachtgever van eFocus: “Van alle keuzes over auto’s wordt negentig procent online gemaakt of op zijn minst online beïnvloed. Juist een importeur van kleine merken als Chrysler, Jeep en Dodge moet daarom online leads creëren voor dealers. Het prettige van eFocus is dat ze verder kijken dan de gevraagde opdracht. Ze letten met name op de online-ervaring van de eindklant. Door de dynamische marktomstandigheden zijn vaak ad hoc aanpassingen nodig. Chrysler heeft voor eFocus gekozen vanwege de persoonlijke aanpak, de snelle reactietijd en de capaciteit om de constante kwaliteit te leveren die Chrysler nodig heeft. Groot voordeel is dat eFocus zowel adviserend als uitvoerend optreedt.” ook Menno de Smid, Commercieel Directeur van regardz – de grootste gespecialiseerde aanbieder op de zakelijke-bijeenkomstenmarkt in Nederland – is enthousiast over de werkwijze van eFocus: “Wij hebben eFocus gekozen omdat we behoefte hadden aan een fullservicebureau dat onze rebranding en nieuwe positionering in de digitale wereld kon introduceren. Er was een hoge mate van creativiteit nodig om dat te vertalen in de website. Dat we tijdens de international Sitecore Site of the Year 2009-verkiezing zijn uitgeroepen tot Best Hospitality Site, was voor beide organisaties een geweldige beloning. eFocus heeft regardz vanaf de hernieuwde merkintroductie in januari 2008 begeleid. Dat vond plaats tijdens drie kritische fasen: bedenken, bouwen en borgen; strategie en uitvoeren; en laten groeien. Met name in de laatste fase, waarin we nu zitten, bewijst eFocus zijn meerwaarde door zijn proactieve houding. Building traffic en conversion!”

Langdurige relatie

“opdrachtgevers zijn natuurlijk niet verplicht om een fullservicepakket bij ons af te nemen”, benadrukt Marc-Paul Brandt. “De eventueel bestaande relatie met gespecialiseerde bureaus kan gewoon gehandhaafd blijven. Juist omdat we het gehele traject kunnen verzorgen en alle disciplines ook zelf in huis hebben, verloopt onze samenwerking met die gespecialiseerde bureaus altijd goed. Het gaat om het uiteindelijke resultaat en daarvoor doen we in elke omstandigheid ons best. Met onze nuchtere, maar tegelijk zeer betrokken en transparante instelling kunnen we die belofte altijd waarmaken. onze sterke betrokkenheid is voor veel van onze opdrachtgevers reden om een langdurige relatie met ons te willen aangaan. onze belangrijkste missie is websites maken die precies die effecten sorteren die de opdrachtgever voor ogen had. Het feit dat we met een aantal grote opdrachtgevers inmiddels langdurig samenwerken mag daarvoor als bewijs gelden.”

Volwassen medium

“We werken overigens niet alleen maar voor grote organisaties. ook het mkb is in onze klantenkring goed vertegenwoordigd en daarvoor mogen we vaak zeer innovatieve opdrachten uitvoeren. ondanks onze nuchterheid hechten we namelijk ook veel waarde aan creativiteit en innovatie. We zijn voortdurend alert op belangrijke nieuwe ontwikkelingen die een rol kunnen spelen in het bereiken van het beste online-effect. We zien bijvoorbeeld een grote toekomst voor social media en hebben daarom al anderhalf jaar geleden het daarin gespecialiseerde bureau KrEM (www.krem.nl) overgenomen. Daarnaast speelt kennisdeling een belangrijke rol; we organiseren maandelijks kennissessies voor onze opdrachtgevers en prospects. in de bijna tien jaar van ons bestaan hebben we internet zien uitgroeien tot een volwassen medium, waarvan de mogelijkheden alleen maar toenemen en waarmee wij onze opdrachtgevers kunnen helpen hun doelstellingen te verwezenlijken.”

Bekijk 2009
Magazine
Emerce 100
Uitgave
2009
Auteur
Edwin Donkers
Fotograaf
Fjodor Buis
 

Vergelijkbare C-stories

CStories.nl is een uitgave van Adformix.
© 2018 cstories.nl - alle rechten voorbehouden.